ИАКО су изузетно важне, есенцијалне масне киселине нису довољно присутне у нашој исхрани. У питању су полунезасићене 6 и омега 3 масти, које су неопходне за раст и репродукцију, регенерацију коже, имунитет, метаболизам холестерола, развој мозга и васкуларне функције.

Ове киселине смањују лош холестерол и триглицериде у крви, који су дугорочно посматрано, погубни за здравље. Лош холестерол повећава ризик од шлога, срчаног удара и повишеног крвног притиска. Смањење холестерола у крви представља први корак у превенцији и третману срчаних обољења. Осим тога, омега 3 уље смањује и згрушавање крви, што је такође важно за здравље срца. Позитиван учинак масних киселина показао се и у регулисању крвног притиска.

Есенцијалне масне киселине су важне у спречавању алергија и упалних процеса, до којих може да дође када је њихова равнотежа у организму поремећена. Те тегобе,

као и реуматоидни артритис, астма, екцем, псоријаза, лупус и улцерозни колитис, може да се ублажи уношењем намирница богатих омега 3 и омега 6 киселинама.

Да би били здравији, лекари препоручују да се свакодневно узме једна до две кашике ланеног, сусамовог, сунцокретовог или бундевиног уља. Нјиме се може зачинити салата или неко друго јело, а пожељно је да се уље држи у фрижидеру најдуже шест недеља. Осим тога, три пута недељно требало би конзумирати плаву рибу, скушу или сардине које обилују омега 3 киселинама. Омега 6 масти највише има у соји, орасима, морским алгама, сунцокретовом семену, сусаму, бадему, уљу борача и жутог ноћурка.

Најчешћи симптоми дефицита есенцијалних масних киселина су замор и недостатак енергије, физичка неиздржљивост, сува кожа, очи и уста, сува и слаба коса и ломљиви нокти. Такође, присутно је лоше варење, гасови, надимање, опстипација, као и пад у имунитету, болови у зглобовима и артритис, али и депресија и заборавност, повишени крвни притисак...