Знате ли да готово трећина људи старости од 55 до 84 године хрче, а међу њима је 40 одсто мушкараца? Уколико спадате у ову категорију, или спавате до хркача, испробајте ове трикове.

Ако имате вишак килограма, или нисте довољно физички активни, смршајте и покрените се, јер дебљи људи чешће хрчу од мршавијих, због лошијег проласка кисеоника кроз организам. Престаните да пијете алкохол, јер он опушта мишиће језика и грла, што делимично блокира проток ваздуха приликом дисања, а то доводи до хркања.

Избаците и цигарете. Дувански дим лоше утиче на назалне пролазе и синусе. Немојте да спавате на леђима, јер вам језик тада пада уназад и долази до избацивања заглушујућих звукова. Покушајте да заспите на боку. Издувајте нос непосредно пред спавања или се инхалирајте - то ће отворити назалне пролазе и побољшати дисање.

Ако у просеку спавате само по неколико сати, већа је шанса да ћете хркати. Нередовно спавање може да доведе до неуравнотеженог дисања током сна.