ДА су декларације на производима у супермаркету нечитљиве, одавно је познато, али да са њима нарочито имају проблем припадници јачег пола, открили су ирски научници. Више од трећине мушкараца никад не чита информације о нутритивним вредностима хране, али не зато што су лењи, већ зато што их не разумеју.

Студија је показала да чак 95 одсто жена барем понекад прочита декларацију, што ради 65 одсто мушкараца. Често или увек декларације чита 65 одсто жена и 37 одсто мушкараца. Само пет одсто жена и чак 35 одсто мушкараца, што је сваки трећи, никад не чита декларације.

У незнању, ипак, није спас. Напротив, научници упозоравају да оно води у гојазност. Највише забрињава да они који би најпре требало да читају јер су најугроженији, на пример, људи са највећим ризиком да оболе од кардиоваскуларних болести, то раде најређе. Четворо од 10 људи који имају неко по живот опасно кардиоваскуларно обољење не проверава етикете. У неким случајевима, чак 80 одсто људи се бори да схвати да ли је нека намирница богата или сиромашна шећерима или мастима. Научници зато упозоравају да обележавање хране мора да буде јасније.

У испитивању је учествовало 200 мушкараца и жена, старости између 18 и 85 година, који су одговарали на питања о свом здрављу и о томе да ли читају налепнице са нутритивним вредностима намирница у маркетима и колико често.