У 10 решавајте проблеме, у 14 попијте кафу, у 22 водите љубав - ако сте се питали које је доба дана најбоље за разне активности, одговор стиже са "Твитера". Две недавне студије, више од 800 милиона твитова написаних током четири године, показују за шта смо расположени у различито доба дана. Научници са Универзитета у Бристолу закључили су да психолошком телесном часовнику не доприносе само хормони, већ и исхрана, као и ниво шећера у крви.

6.00 - Рано устајање повезано је са нижим нивоом депресије, посебно код жена. Наш ум је тада оштар и усмерен на личне циљеве.

7.00 - Мотивација је и даље на високом нивоу, кортизол повишен, тестостерон код жена достиже врхунац између 7 и 8 ујутру.

8.00 - Само два сата након устајања преплављује нас нерасположење, нарочито изражено понедељком, показује анализа твитова. Помоћи ће получасовна шетња, али по сунцу, па је ово право време да на посао идете пешке.

9.00 - Ниво серотонина расте до 11, па је расположење одлично. Сада је право време за прву кафу, нема потребе да је пијете чим отворите очи јер кортизол ради свој посао разбуђивања.

10.00 - Ово је највероватније време у току целог дана да нећете бити љути, па ако имате проблем, решите га у ово доба.

11.00 - Бићете најпродуктивнији, јер су аналитичке способности на врхунцу. Позитивне емоције су и даље ту и искористите их јер ће ускоро почети да бледе.

12.00 - Затражите повишицу или обавите важне телефонске разговоре. Сада је највећа вероватноћа да ћете бити конструктивни, по подне смо склонији свађама.

13.00 - Добро расположење, нажалост, почиње да бледи, али топла осећања према другима су на врхунцу. Помоћи ће вам музика са 125 до 140 бита у минути каква је на пример Killer Quee* групе "Квин "или "Вива ла вида" бенда Колдплеј.

14.00 - Ниво среће је низак, ниво умора висок, па је право време за кафу и одмах затим поподневну дремку од 15 минута након које ћете се осетити одморно, а кофеин ће прорадити таман након буђења.

15.00 - Серотонин је низак, као и ниво шећера у крви, па смо непродуктивни. Ако можете, узмите 20-минутну паузу са посла.

16.00 - Враћа се енергија, мозак није тако оштар као ујутру, али је одличан за креативне послове.


17.00 - Расположење се побољшава, пет минута одвојте на крају радног дана да бисте записали шта вас чека сутра.

18.00 - Температура тела је највиша, најбоља опција за вечеру ако желите да сачувате расположење је оброк богат угљеним хидратима јер повећава ниво шећера у крви па производимо више инсулина, а то смањује ниво кортизола.

19.00 - Ниво кортизола рапидно опада што значи да улазите у релативно опуштену фазу. Можете да направите листу сутрашњих обавеза.

20.00 - Најтоплији смо према другима до 21 сат, негујте ова осећања тако што ћете загрлити вољену особу.

21.00 - Почиње лучење хормона спавања.

22.00 - Искључите телефоне и таблете, сад је право време за секс, ако имате 50 година, право време је 22 сата, а за 40-годишњаке 22.20.

23.00 - Време је за спавање, пробудићете се расположенији ако у кревет одете пре поноћи. Слушајте класичну музику пре него што уроните у сан, заспаћете брже и спаваћете боље.

00.00 - Ако сте и даље будни, расположење ће вероватно опасти. Анализа твитова показује да је ово време кад људи изражавају бес. Пробајте да се смирите вежбама дисања.

1.00 - Највише нам се спава између 1 и 4 ујутру јер је тада највиши ниво мелатонина у крви.

2.00 - Ако смо будни, у ово доба смо преокупирани мислима о смрти, пробајте да практикујете вежбу захвалности што смирује ум и доноси позитивне емоције.

3.00 - Сад је најнижи ниво серотонина, ово је доба познато као "ђавољи час". Ако сте будни, нека вам циљ не буде сан, само ћете се више нервирати што не можете да заспите. Уместо тога, усмерите се на одмор.

4.00 - Расте ниво кортизола, спрема вас за буђење, ако га има превише, пробудићете се анксиозни и успаничени, биљни суплементи за смирење могу помоћи.

5.00 - Ко је и даље будан, вероватно размишља о религији.