Иако нутриционисти саветују да би током лета висококалоричну храну требало заменити оброцима који се пију, а ту се најпре мисли на сочно воће, знајте да није свеједно које плодове ћете одабрати. На пример, сада је сезона смокава, а оне садрже баш много шећера, што их и чини онако слатким и сласним - у једној већој налази се чак десет грама.

Воће које садржи много шећера су и многима омиљене трешње (једна шоља садржи 19 грама), па грожђе (15 г), нар, банане... Много шећера имају и поморанџе, крушке, ананас, киви и шљиве. Негде у средини налазе се нектарине, јабуке, јагоде, диње, боровнице...

У воће са малим уделом шећера спадају лимун и лимета, што вас вероватно не чуди, али да ли сте знали да у ову групу спадају и малине, купине и брусница? Наиме, ако поједете једну шољу малина, унећете у организам пет грама шећера, а определите ли се за купине - седам грама, али и много хранљивих влакана, која ће учинити да дуго будете сити. Ако поједете једну шољу сирових брусница, унећете у себе само четири грама шећера.

Иако је реч о природном шећеру, требало би да водите рачуна о томе колико га једете, јер чак и он може да вам повећа килажу и, што је опасније уколико сте дијабетичар, ниво инсулина.