ПРОМЕНА исхране и животног стила може да снизи лош холестерол од осам до 10 одсто, да смањи ризик од срчаних болести и доведе до губитка килограма, показују истраживања.

Режим исхране који се назива и ТЛЦ дијета, према речима нутрициониста, даје резултате, без последица по здравље и физички изглед, који прате многобројне дијете. То није само дијета, већ и дугорочни стил живота, који подстиче размену материја у организму. Циљ је да се унесу намирнице које снижавају ниво лошег холестерола. Да би овај животни стил био потпун, треба се бавити спортом, ићи на часове плеса или на било који други начин имати физичку активност пола сата дневно.

ТЛЦ дијета базира се на исхрани која обилује интегралним житарицама, поврћем и воћем. Црвено месо и месне прерађевине треба у потпуности изоставити, док је допуштено ћуреће и пилеће месо, као и риба. Незасићене масти и хладно цеђена уља користе се у овој дијети. Могу се појести највише два јајета недељно, а протеини треба да чине од 15 до 20 одсто дневних оброка. Обрано млеко и млечне прерађевине допуштено је конзумирати, док маргарини не долазе у обзир због хидрогенизованих масти које садрже.

Уколико колограми не нестају брзином којом сте очекивали, требало би смањити унос житарица и млечних прерађевина, а повећати унос воћа и поврћа богатог влакнима, као што су пасуљ, грашак и сочиво.

ПРВИ ДАН

Доручак: мусли од целог зрна са обраним млеком и чаша свеже цеђеног сока од поморанџе

Ужина: крушка

Ручак: 100 г гриловане пилетине са смеђим пиринчем и салатом од парадајза, посуте босиљком

Ужина: шака индијског ораха

Вечера: порција салате од туњевине

ДРУГИ ДАН

Доручак: смути од банане и шоља нискомасног млека

Ужина: јабука

Ручак: порција грашка

Ужина: шака несланих бадема

Вечера: салата од теста са парадајзом и маслинама

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: кришка хлеба од целог зрна танко премазана путером, краставац и лист качкаваља

Ужина: шака кокица

Ручак: порција бакалара са роштиља и поврће припремљено на пари

Ужина: чаша кефира

Вечера: порција грчке салате

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: смути од зобених пахуљица и поморанџе, кафа без шећера

Ужина: јабука

Ручак: порција салате од зелениша, пилетине или рибе. Уместо тога може се појести качкаваљ и тањир чорбе од зелениша, са месом или без меса

Ужина: шака ораха

Вечера: пиринач, салата или чорба од зелениша