МНОГА испитивања показала су да постоји повезаност између претераног уноса масти из хране и појаве срчаних болести повезаних са сметњама у циркулацији. С друге стране, правилним избором намирница може да се сачува и побољша функција крвних судова.

Масти унесене у разумним количинама нису штетне, напротив корисне су и неопходне, а поједине могу чак и да допринесу превенцији проблема са циркулацијом крви. Масти које се налазе у сардели, скуши, харинги, туни и лососу доприносе нестанку атерома или ситних плакова, који претходе настанку атеросклерозе.

Доказано је и да бели и црни лук, као и црвена паприка спречавају "удруживање" крвних плочица тромбоцита, основних компонената у згрушавању крви, али и потенцијално опасних елемената за настанак тромбозе крвних судова.Доказано је да код особа које их користе утичу на смањење крвног притиска и вредности холестерола у крви. Артеријама и крвним судовима одговара и исхрана на бази целих житарица, воћа и поврћа. Ове намирнице својим влакнима везују холестерол из хране и олакшавају његово избацивање путем црева.

За доручак и међуоброк, свако јутро можете да поједете два интегрална двопека са немасним млечним намазом и дијеталним џемом. За међуоброк одаберите енергетски штапић са житарицама, а после подне напитак који садржи пробиотике.

ПРВИ ДАН

Ручак: тестенина са зачинима, першуном и белим луком, сирови карфиол и броколи, поморанџа, чаша сока од боровнице

Вечера: вариво са 50 г пиринча и 200 г поврћа, 100 г свежег сира, 150 г салате од руколе и парадајза, парче интегралног хлеба са семенкама, шака бадема, чај од камилице

ДРУГИ ДАН

Ручак: 100 г печене ћуретине са роштиља, салата од куваног сочива и 80 г сировог коморача, воћна салата

Вечера: пилећа супа са резанцима, кувани боб са артичокама и грашком, кукурузни хлеб, пудинг од ваниле, чај од липе

ТРЕЋИ ДАН

Ручак: шпагети са тиквицама, салата од парадајза и шаргарепе, једна крушка, сок од јабуке

Вечера: 100 г рибе из рерне, 100 г кромпир салате, ражани хлеб, компот од трешања

ЧЕТВРТИ ДАН

Ручак: риба по избору са кромпиром, кувана блитва, поморанџа, чаша олигоминералне воде

Вечера: 100 г варива са леблебијама, 100 г барене пилетине, кукурузни хлеб, једна јабука, чај од коприве

ПЕТИ ДАН

Ручак: 100 г гриловане ћуретине у сосу од лимуна, 70 г паленте, мешана салата, банана, зелени чај

Вечера: рибља чорба, 100 г барене коприве, ражани хлеб, кестен-пире, чај од менте.