Трендови у здравој исхрани одразили су се и на некада најпопуларнију намирницу - добри, стари кромпир. Од 2015. године продаја кромпира опала је за 5,4 одсто, показује анализа пољопривредника у Великој Британији. А кривци су миленијалци - млади старости од 18 до 34 године који пре бирају егзотичне намирнице рекламиране као здраве него кромпир, који је "оптужен" да је пун угљених хидрата.

Нису, ипак, само угљени хидрати криви. Кромпиру је потребно неко време да се скува или припреми на други начин, што нестрпљиви миленијалци не толеришу. Зато је пиринач, чија је продаја скочила у последње четири године за чак 30 одсто, опстао међу младима упркос угљеним хидратима. За пиринач из микроталасне, примера ради, потребно је само неколико минута.

Зато је Удружење за развој пољопривреде и хортикултуре покренуло кампању "Кромпири: више од грицкалице" како би муштеријама, посебно оним између 25 и 44 године указали на све предности овог поврћа. У кампањи се наглашава да кромпир има низак ниво засићених масти и шећера, а висок ниво витамина Ц и Б6 и влакана.