ДОБАР јеловник чини разноврсна исхрана, а у њему обавезно треба да се нађе и соја у различитим облицима. Присуство соје у исхрани је апсолутно пожељно, јер је једина међу биљкама која садржи свих осам есенцијалних амино-киселина, без којих људски организам не може да опстане. Из групе је легуминоза, биљака које имају релативно висок садржај лако сварљивих протеина, а њени протеини имају више лизина и изолеуцина, у односу на све друге протеинске биљке.

Соја спада у најстарије биљке које је човек почео да узгаја. Народи Далеког истока према њој имају велико поштовање. Древни Кинези су је, заједно са пиринчом, пшеницом, просом и јечмом, убрајали у "свете биљке", и сматрали храном за богове.

Сојино зрно је богато витаминима, а посебно провитамином А и витаминима групе Б. У мањој количини има и витамине Ц, Д, Е и К. У добром међусобном односу у соји се налази и калцијум и фосфор, а садржи и калијум, гвожђе, натријум, сумпор, магнезијум, молибден, бор, јод, кобалт и цинк.