ПОЗНАТО је да угљени хидрати највише утичу на вишак килограма, јер се њихова прекомерна количина складишти у телу у облику масти, односно сала. Управо због тога, исхрана без угљених хидрата смишљена је да би подстакла организам да потроши масти и користи наслаге сала као извор енергије - чиме би дошло до губитка килограма. Творцем дијете без угљених хидрата сматра се научник Аткинс, па се по њему ова дијета назива и Аткинсова дијета.

Потпуним искључивањем угљених хидрата из исхране, или ограничавањем уноса на свега 15 - 20 грама дневно, прва је ставка које би се требало придржавати. Осим тога, неопходан је појачан унос протеина, као и витамина А, Ц, Е и Б, магнезијума и калцијума.

ПРВИ ДАН

Доручак: омлет са поврћем, пржен на маслиновом уљу. Поврће сe може пропржити, али је боље појести га у свежем облику.

Ручак: чорба или супа од поврћа које не садрже угљене хидрате, јело са роштиља, уз прилог од поврћа или печурака

Вечера: јогурт, шака бобичастог воћа и бадема

ДРУГИ ДАН

Доручак: јаја са сланином

Ручак: пљескавица без хлеба, салата од поврћа

Вечера: лосос спремљен на маслиновом уљу и гриловано поврће

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: два пржена јаја на путеру, печурке или неко поврће, чај

Ручак: салата од морских плодова

Вечера: гриловано месо са поврћем

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: сардина или туњевина у конзерви

Ручак: барено поврће и комад ћуретине

Вечера: говеђа шницла и салата

ПЕТИ ДАН

Доручак: јаја са сиром

Ручак: печени батак са мало маслиновог уља

Вечера: пржени комадићи свињетине са поврћем