Познато је да најдуговечнији људи на планети своју исхрану претежно заснивају на риби. Међутим, и остали морски плодови веома су здрави. Садрже омега-3 масне киселине, па би их требало јести барем једном недељно. На тај начин, кажу стручњаци, имаћете здраво срце и битно ће се смањити шансе да добијете срчани удар. Осим тога, морски плодови су пуни витамина, минерала и уља. А ево зашто би требало да буду неизоставан део менија, нарочито лети:

* Лигње имају само 70 калорија на 100 грама. Садрже протеине, омега-3 масне киселине, бакар, цинк, витамин Б и јод. Сваки од ових састојака чини добро здрављу. На пример, бакар је важан за апсорпцију и метаболизам гвожђа. Витамин Б2 може да ублажи мигрене, а фосфор помаже калцијуму да изгради кости и зубе. Једите их свеже, за предјело, али водите рачуна да не буду пржене, јер ћете пржењем повећати унос калорија (за чак три пута), али и трансмасти које носе ризик за настанак неких врста карцинома.

* Дагње имају највиши ниво омега-3 масних киселина од свих шкољки. Богате су јодом, па стога одличне за оне који имају неактивну штитну жлезду и жене средњих година које се жале на умор. Обилују и фолном киселином и витамином Б12, услед чијег недостатка се јављају умор, конфузија, чак и оштећења нерава. Чинија дагњи задовољиће дневне потребе за овим витамином, али труднице из предострожности не би требало да их једу.

* Хоботница је такође нискокалорична. На пример, 85 грама садржи 140 калорија и нимало засићених масти. Обилује витамином Б, калијумом, селеном, гвожђем, али и аминокиселином која смањује ниво холестерола у крвним судовима. Хоботница делују умирујуће на нервни систем, добра је у превенцији болести срца, помаже особама које пате од мањка гвожђа...

* Шкампи, ракови, гамбори садрже цинк, јод, селен, мало масноћа и калорија (око 100 калорија на 100 грама), висок ниво витамина Б12. Селен је добар за имуни систем и оптималан рад штитне жлезде. У 100 грама рачића налази се само 76 калорија. Ипак, ако имате висок холестерол, једите их само повремено.

Напомена: као и за друге намирнице, и овде важи правило да су свежи морски плодови много здравији од замрзнутих јер садрже много соли, односна натријума, који је неизбежан део замрзнутих намирница.