НИЈЕДНА туристичка агенција више неће продавати аранжмане за Венецију, јер путницима наплаћују карту за вапорето, односно бродић, до Трга светог Марка. Међутим, исти аранжмани ће се и даље продавати, али ће се уместо "Три дана у Венецији" звати "Три дана у Венету"!

Прочитајте још: Данијела САМА обишла лепоте и ужасе света, када видите зашто можда кренете њеним стопама

Како сазнајемо, Туристичке агенције више неће смети ни да наплаћују аранжмане по средњем курсу банака, већ према курсу НБС, а у цену ће морати да буду укључени сви трошкови. Да ли ће и "динарски део" бити укинут - остаје непознаница. Једно је сигурно - више неће бити "додатних трошкова", већ ће све доплате, које су неопходне да туриста стигне до места које жели, путници платити пре поласка на пут.

Прочитајте још: Аранжмани за јун 2020. године већ планули: Грчки хотелијери нуде рани букинг, попуст и до 58 одсто

- До сада су агенције рачунале евро по средњем курсу неке пословне банке и туристи су се жалили, јер су доста губили приликом промене валуте у динаре - каже Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција.- Закон о туризму предвиђа јединствену цену за услугу, а Закону о трговини дозвољава туристичким агенцијама да је изражавају и у девизама, али обрачун евра ће бити према средњем курсу Народне банке.

Нажалост, "Ер Србија" ће и даље наплаћивати према средњем курсу своје пословне банке, а не НБС.

Дакле, јединствена цена аранжмана обухватаће све - од аутобуса и трајекта до аеродромских такси, трасфера до хотела и места по којем је назван аранжман. Две доплате ће, међутим, заувек остати. Једна је туристичка такса која се наплаћује према одлуци локалних власти на лицу места. Боравишну таксу путник мора да плати на рецепцији, у кешу, последњег дана пред полазак кући.

- Агенција је само дужна да путника обавести о овом трошку - објашњава Сеничић.- Други изузетак је поскупљење горива за чартер летове. Агенције цену за чартер летове договарају у децембру, а пошто гориво чини највећи део цене авиокомпаније увек имају клаузулу да "ако дође до померања цене горива задржавају право да траже доплату". Пошто агенције не знају колико ће коштати гориво не могу да је укључе у цену. Обично је доплата од пет до 15 евра, али плаћа се седам дана пред пут, када агенција добије фактуру од авиокопаније.

Занимљиво је, међутим, да авиокопаније никада до сада никоме нису вратиле разлику у цени када је гориво појефтинило, а они наплатили више. Таква клаузула у уговорима са агенцијама не постоји, јер авиокопаније одбијају да је потпишу.

ШТА ЈЕ ДИНАРСКИ ДЕО?

НАЈВЕРОВАТНИЈЕ ће "динарски део", који нарочито нервира туристе, остати. Наиме, агенције имају право да цену искажу у еврима (оно што плаћају у иностранству) и динарима (за услуге које плаћају у земљи).

- Путницима је, на крају, укупна цена свакако исказана у динарима, па им дође на исто - истиче Сеничић.- "Динарски део" су водичи, превоз и услуге које плаћају у Србији. Неки мисле да је "динарски део" профит агенција, па и ако јесте треба да знају да на то плаћају држави 20 одсто ПДВ.