СА зарадом од 528 милиона евра у првих шест месеци, што је 62 милиона евра више него лане, туристички радници Србије задовољно могу да трљају руке на крају шпица летње сезоне.

Повећање девизног прилива од 13 одсто у односу на прошлу годину биће још веће када Народна банка сабере и прилив у јулу и августу. Наиме, у првих шест месеци прошле године Србија је имала девизни прилив од “само” 528 милиона евра. Повећање броја страних туриста види се на сваком кораку, а најбоље у статистици.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
БРИТАНЦИ ЗАДИВЉЕНИ БЕОГРАДОМ: Прекрасни пејзажи, импресивни споменици и Ада Циганлија

- Број туриста је за првих седам месеци већи за 11, а ноћења од 12 одсто, па очекујемо да ће се овај тренд и наставити - каже Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије. - Туристи се Србији често враћају и препознају квалитет. Србија је успела да се позиционира као целогодишња туристичка дестинација која нуди разноврсне туристичке производе.

Србију је до јула посетило скоро два милиона туриста, а половина су домаћи гости. То је одлична вест, јер је заустављен тренд пада броја домаћих путника.

- Ваучери су ту много допринели и показали да наши грађани желе да, бар, део одмора проведу у својој земљи - каже Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА. - Свих 100.000 ваучера је подељено до почетка јула, па предлажем да се ваучери наредне године не ограничавају висином зараде, већ да сви који желе могу да их узму. На тај начин ће део новца који су људи планирали за путовања сигурно остати у земљи, уместо да све потроше у иностранству.

Овог лета, до јуна, највише девиза изнели смо, традиционално, у Грчку - 190 милиона евра. Наши туристи су у предсезони путовали и у Турску, где су потрошили 45 милиона евра. Занимљиво је да је на трећем месту Немачка, у којој смо оставили 38 милиона евра. Српски туристи су укупно из земље изнели 593 милиона евра, 13 одсто више него лане.

Од страних туриста, у нашој земљи највише су се “башкарили” гости из Српске - 74 милиона евра. Следе Британци са 39 и Немци са 32 милиона евра. Шта туристичка организација Србије ради да тако и остане?


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Сваки пети у “црном” кревету

- Радимо на понуди и садржај туристичких дестинација је на све вишем нивоу - истиче Лабовићева.- Очекивања туриста расту, па је неопходно и даље радити на садржају. Сведоци смо колико је урађено на промоцији Србије, а на нама је да осмислимо нове, иновативне начине и да у нашем наступу, у земљи и иностранству, анимирамо и задржимо туристе да посете нашу земљу у будућности и на тај начин допринесемо одличним резултатима, али и оним рекордним.