Ако ваш хотел има прави "лични" идентитет, чак иако сте почетник и имате мали простор, применом одговарајућих правила на интернету имаћете исте шансе да будете познати у свом рангу као што је, рецимо, Хилтон у ланцу хотела високе категорије, изјавио је данас регионални директор ТрипАдвисор-а једне од најуспешнијих компаније света у сектору е-туризма Ђанлука Латерза.

"Репутација је у овом послу најважнија, али има и много недоумица око тога шта она јесте а шта није. Није репутација нешто што је неко написао у књизи утисака, већ укупан утисак о вашој фирми", рекао је Латерза Тањугу у паузи конференције Е-туризам која је посвећена примени информационо комуникационих технологија у туризму.

"Обицно ме људи питају како да воде онлајн репутацију, али то је заправо неспоразум. Оно што би они требало да знају јесте да нема онлајн без офлајн репутације. Брините о својим госима и људима који вам долазе, то је начин", рекао је он.

Према његовим речима, интернет је неопходан јер тако може да се дође до сваке особе на свету, а битан је и добар веб сајт.

"Веб сајт је веома битан јер вам даје идентитет. Има различитих кластера туриста с различитим потребама, а ви морате да одлучите шта желите од себе и да се тако онда представите својој циљној групи", рекао је Латерза.

Он је рекао да кад једном изградите добру репутацију у односу с гостима и направите добар веб сајт, онда можете да радите са великим компанијама попут Трипадвајзера који ће повећати вашу видљивост онлине.

Директор конференције Иван Брозовић изјавио је да је значај ове конференције велики јер је интернет променио туристичку делатност, а на нашим просторима се о томе мало зна. "Желимо да у наредним годинама постанемо водећа регионална конференција на ову тему да окупљамо најзначајније личности из ове области, да ширимо најиновативнија знања на Балкану у примени интернета у угоститељство", рекао је он.

Интернет значи, како је казао, помаже да најлакше представите и продате своју туристичко угоститељску понуду - смештај у великом хотелу или у малом домаћинству.

"Можете им продати преко интернета, јер је туриста активно онлине", рекао је он.

Један од организатора конференције Петар Славковић додаје да је ово, по просеку броја година, најмлађа конференција, а то јој даје перспективу у будућности.

"Ми ову конференцију видимо као конференцију будућности у региону. Е-туризам има задатак да представи људима шансе које имају путем интернета да унапреде своје пословање и бизнис у туризму и да направе себи боље резутате. Суштина је да применом интернета побољшају и своје пословне перформансе донесу већи приход и профит било да је реч о малим средњим или великим предузећима", рекао је он.

Према његовим речима, ово је намењено за професионалце у туристичкој индустрији и ту је велики број и предузетника.

"Имамо велики број младих и почетника, а примена интернета у туризму је шанса за њих да реализују свију идеју и постану успешни. Ако сте почетник, и ако већ имате малу компанију, ово је шанса да научите како да од ње направите велику. И Фејсбук и Трипедвајзер почеле су као мале компаније а онда су постале велике", указао је Славковић.

Наташа Блажин из фирме WebPro, рекла је да је јако мало има оваквих дешавања у Србији, а веома су значајна и региону и Србији.

"Значи и радницима у овој индустрији и агенцијама попут наше која се бави развојем софтвера и различитих алата за дистрибуцију туристичких услуга. Ово је прилика да унапредимо искуства и да добијемо нове контаката", рекла је она.

но што агенција ради , читава туристичка индустрија , много значи за индустрију да унапредимо искуства и свој рад.

Ово је друга по реду Е-туризам конференција, рекла је она и додала да је то најбољи начин да се чује много добрих примера из праксе.

"Примери из праксе су оно што је најважније за све који учествују", рекла је Блажин.