БРИТАНАЦ Гас Грегори није по професији аутомеханичар, али у популарном ријалитију "Сређивање старих аутомобила" (радним данима од 21.00 на каналу Вијасат експлор) показао је да би и најбољима могао да стане на црту. Нема ни завршену школу фотографије, а постао је цењени фотограф светских аутомобилских брендова "ланд ровер", "лексус", "тојота" и "мерцедес", као и познатог британског магазина "Ево". Често га зову да на међународним путовањима фотографише и екипу чувеног ТВ серијала "Топ Гир". Уз све ове таленте, које није брусио у ђачкој клупи, додао је и онај према музици. Када пред камерама не поправља аутомобиле, а фото-апарат окачи о клин, Гас "праши" на неколико инструмената у бенду Devlin Brothers.

На почетку разговора за "ТВ новости", који смо водили приликом недавне посете сету поменутог ријалити серијала у британском градићу Бату, питамо га у ком тренутку се заљубио у аутомобиле:

- Мој деда је био пекар. Међутим, 1948. године продао је пекару и у комшилуку отворио сервис аутомобила. Како смо живели одмах прекопута, цело детињство провео сам тамо. Иначе, велики сам љубитељ мотора још од малих ногу. Деда их је често довозио у сервис, па смо их заједно сређивали. Не могу ни приближно да се сетим колико пута смо их растављали до најситнијих детаља и поново склапали. То је у мени распламсало страст према аутомобилима која траје и данас - прича нам Гас, не скидајући осмех с лица. Тренутно са Вилом Трикетом снима трећу сезону, за коју су већ направили списак од 13 аутомобила које ће поправљати.

- Радује ме што ћемо у новим епизодама више експериментисати током рада. Пребродили смо неке страхове из претходна два циклуса. Поправљаћемо и модерна возила. Остало је мање-више исто. Занимљиво је то што неке аутомобиле које смо куповали раније сада не бисмо могли да приуштимо. У међувремену су трошкови за њихово сређивање порасли. Старији модели, попут "голфа двојке", непрофитабилни су за емисију. Због тога смо морали да прилагодимо избор аутомобила реалном буџету. Да не буде забуне, и у другој сезони платили смо максималну цену за аутомобиле које смо набављали. Нисмо штедели. Али, углавном су то били неки чудни британски четвороточкаши. И они су нам донели највећу зараду, а то нисмо очекивали.

* Да ли је тешко опростити се од аутомобила после пет дана сређивања? Ко је емотивнији - ви или Вил?

- Зависи од модела аутомобила који сређујемо. Мене је, рецимо, одушевио један "ситроен". То је сјајан аутомобил. Обожавао сам да га поправљам. Замишљао сам како га возим. Чини ми се да смо обојица подједнако били емотивни када смо морали кључеве да предамо другоме у руке.

* Сматрате ли да стари аутомобили имају више "душе" од модерних?

- Вероватно. Они су много скромнији, што је ближе мојој животној филозофији. Понекад могу да осетим захвалност док их поправљам. Да умеју да говоре, имам осећај да би ми се захвалили што им дарујемо нови живот. Када радите на старим аутомобилима залазите у историју, у другачије време и друштвене прилике. По сваком детаљу возила можете видети целу филозофију компаније која га је произвела. Наравно, примарни циљ је увек како зарадити новац, али има ту још дубљих тема. Баш смо размишљали о томе како би за следећу сезону било сјајно да радимо на "реноу еспас". Он је управо један од аутомобила који су индустрију померили корак унапред. Прва генерација аута са сјајним клизним вратима.

Прочитајте још - ДОМАЋИНИ СЕРИЈАЛА "СРЕЂИВАЊЕ СТАРИХ АУТОМОБИЛА": Наш посао је крв, зној и сузе

* Шта је за вас био највећи изазов у другој сезони?

- Били су то "Фолксвагенова" "буба" и један "ем-џи-би", који је био права зачкољица. Споља је деловао савршено, али испод каросерије скривао је прави хаос. И то веома скуп хаос! То је проблем код аутомобила старијег годишта. Веома су скупи за сређивање, и лако вас заварају да око њих нема много посла. При избору имате ограничене могућности и време да процените његово реално стање. Тек када почнете да скидате слој по слој фарбе и закрпа, откријете са чим имате посла. Одједном се пред вама појави рупа од рђе коју "гулите" мало по мало, док не дођете до здравог дела, а то обично буде огроман посао на сређивању лимарије. Догађало се да морамо да реконструишемо читав део аута. И то уме да одузме много времена и новца. Дешавало се да после тога немамо довољно средстава за оно што смо планирали да учинимо с аутом. А возило ће вредети исто на крају.

* Како бирате аутомобиле које ћете сређивати?

- Обојица састављамо списак аутомобила на којима желимо да радимо, пре него што почнемо са снимањем. Увек имамо на уму неки крш о којем смо маштали да га претворимо у лепотана. У Британији, када је реч о тркама, омиљени аутомобил је "нисан микра", јер су то сјајни модели са снажним мотором. Поготово ови старији. Волео бих да средим један такав аутомобил.

* А да ли сте чули за српски "југо"? Шта мислите о њему као изазову за трећи циклус?

- Како да не! Чак смо и покушали да нађемо један за прошлу сезону, али веома их је тешко добити. Ретки су. У Британији их нема, тако да ћемо морати да проширимо потрагу. Исти случај је био и са "шкодом". Морали смо да увеземо један стари модел. Чини ми се да ћемо доћи код вас по "југо".

Прочитајте још - АУТО КАРЛИНГ: Руси измислили нови спорт (ВИДЕО)

* Можете ли да поделите са нама неки занимљив тренутак са снимања?

- Вил и ја смо фокусирани само на то како да што боље средимо ауто. То нам је најважније. Опчињени смо нашим послом. И онда се појави камерман чији је задатак да нас сними из сваког угла. Не посматра поправку као ми. Замоли нас да нешто поновимо или урадимо другачије, и нас то потпуно збуни. Зашто бисмо то радили? Ми поправљамо ауто. То је оно што нам је изазов. Будући да то радимо пред камерама, није иста атмосфера као у обичној радионици. Иначе, Вил и ја смо уходани, тачно знамо шта желимо и сјајно функционишемо као тим. Свако од нас има неку своју страст, нешто што посебно воли код поправки. То је оно што нас покреће.

* За крај, шта је лакше поправити - стари аутомобил или сломљено женско срце?

- Ту нема размишљања. Ауто - без сваке сумње! У поређењу са женским срцем, то је ситница.

ПОВРАТАК МУЗИЦИ

БУДУЋИ да му серијал "Сређивање старих аутомобила" одузима много времена, Гас је запоставио музичку каријеру. Али, открива нам да јој се ускоро враћа:

- Са бендом сам ишао на турнеје по целој Британији, углавном као пратња другим, познатијим групама. Пре три године направили смо паузу, много смо радили. Добро смо и зарађивали, али смо се заситили концерата. Пре годину дана поново сам почео да пишем песме. Позвао сам момке из бенда и предложио сам им да ускоро кренемо на свирке са новим репертоаром. Спремни смо да поново прашимо.