БЕС, разочарање, туга, очај - с тим емоцијама гледаоци су испратили крај серије "Игра престола", чију смо последњу епизоду гледали у недељу.

Прочитајте још - Последња битка за престо


Паметни ликови који су одједном постали глупи, обрти на нивоу шпанских теленовела, нелогичан крај - неки су од коментара гледалаца и критичара, уз оцене да сценаристи треба да се извине писцу Џорџу Мартину за злочин који су направили над његовим делом. Иначе, за разлику од претходних сезона, ова није заснована на романима Џорџа Мартина.

Један од наших најуспешнијих сценариста, Ђорђе Милосављевић, каже да као гледалац није претерано разочаран, али да разуме бес обожаватеља.

- Утисак је да су очекивања публике пренадувана, делимично због велике паузе између седме и осме сезоне, а онда и маркетинга. Велика помпа ја пратила снимање, глумци су изјављивали да ће крај бити феноменалан и када тако подигнете очекивања, шта год да урадите, тешко ћете их испунити - каже Милосављевић.

Када је Денерис Таргеријан (Емилија Кларк) сравнила са земљом читаву Краљеву луку, покренута је петиција да се осма сезона сними поново. И до сада је прикупљено милион потписа.

- И ја сам је потписао када ми је послао један студент, изневерени фан. Та петиција је невероватно забавна, али и суманута. Сценаристи су били у проблему, прво су у великом броју епизода градили лагани психолошки развој ликова, па су одједном направили рез, и ми сад треба да поверујемо да се главна јунакиња толико променила. Није им лако, били су на врху све време, да би ево сада осетили и ту другу страну славе - саосећа са колегама Милосављевић.

Ђорђе Милосављевић, П. Митић

Одговорни уредник филмског и страног серијског програма на РТС Никола Попевић истиче да са растућом популарношћу серија, новим платформама за гледање и све јачим утицајем друштвених мрежа, спрега аутор - продуценти - гледалиште постаје јача. Према његовим речима, продуценти су у стању да брзо увиде жеље публике и да, ако желе, реагују.

- По том кључу требало би читати и подељена мишљења о завршној сезони и одијуму дела гледалишта, што је кулминирало петицијом за поновно снимање. Такво инфантилно понашање публике, која своје жеље и учитавања ставља испред визије аутора и суштински престаје да га поштује, резултат је опште комерцијализације. Због тога серијали доминирају у свим аспектима популарне културе и може се рећи да ријалити у разним појавним облицима постаје доминантни медијски садржај - закључује Попевић.

Никола Попевић, Фото Архива

КАО "ДАЛАС" и "ДИНАСТИЈА"

МИЛОСАВЉЕВИЋ истиче да је "Игра престола" феномен који је померио све границе иако је и раније било бурних реакција публике.

- Било је хистерије око неких теленовела. Кад је убијен Џеј Ар у "Даласу", био је то глобални догађај, сви су причали само о томе. Као и у епизоди "Династије" којом се завршава сезона, када су на свадби побијени сви главни јунаци. Наравно, и они и Џеј Ар су оживели, попут Џона Сноуа - подсећа Милосављевић.