ХРВАТСКА теленовела "Ларин избор", која се код нас емитује на Телевизији Б 92, заинтригирала је гледаоце у целом региону, па и шире. Како ће се завршити топла медитеранска љубавна прича и који ће избор на крају направити главна јунакиња зависи од наше сценаристкиње Наташе Дракулић (уреднице Дечјег програма РТС).

Наташа је притрчала у помоћ продуценткињи и сценаристкињи Јелени Вељачи, као и главном писцу Томиславу Хрпки, ушла у срж приче и "живела сплитски живот" како би расплела врзино коло у које су се заплели јунаци хит серије.

* Хоћете ли да откријете нашим читаоцима у ком правцу ће се одвијати Ларина прича?

- Наравно да не, с обзиром на то да нашу публику тек очекују бројни заплети. Али пошто је серија већ приказана у Хрватској, захваљујући модерним технологијама и убрзаном гледању, многи већ знају крај. А крај је онакав какав бих и ја волела да видим - срећан.

* Да ли је био изазов писати теленовелу, нарочито ако је то још појачано чињеницом да сте је писали за другу земљу?

- Теленовеле су, шта ко год мислио о томе, велики изазов за писање. Одувек ме је одушевљавало то што код теленовела, поготово са шпанског говорног подручја, можеш да погледаш три, 29, 114 или ко зна коју епизоду и у првих пет минута све знаш - ко кога воли, ко коме ради о глави, међусобне односе. Теленовеле су као велика мапа, ликови су као путеви који се негде укрштају, негде рачвају, некад и загубе, што можда звучи смешно, али кад их има стотину, изгуби се некад и писац. Радња "Ларе" се догађа у Сплиту, највећи део сниман је у студију на Загребачком велесајму, а ја сам седела на Златибору и писала своје епизоде. Таква је модерна технологија. Одрасла сам у Хрватској, често боравим тамо, пословно је то моја предност.

* Где сте пронашли инспирацију за писање и да ли Вам је било тешко да се убаците усред приче, коју је започела Јелена Вељача?

- Било ми је тешко, јер сам "Ларин избор" само спорадично гледала током одлазака у Хрватску. Требало је савладати велику количину догађаја који су се десили у серији и наћи неко решење за крај и тих мојих петнаест завршних епизода. Велику помоћ сам имала од продукције, главног писца Томислава Хрпке и редитеља Бранка Иванде.

Наравно помогли су ми и наши глумци који играју у серији, посебно Марија Каран и Јана Милић, које су ми препричавале радњу. Дешавало се да ми враћају неке сцене, јер су се сличне ствари већ догодиле, што само говори да нема ничег на овом свету што већ није измишљено.

* Писали сте и сценарио за серију редитеља Дарка Бајића "Заустави време". Прошло је много времена од тада, да ли постоји шанса да се негде емитује?

- Као и сви који су радили на овом пројекту, надам се да је коначно завршена правно-бирократска проблематика и да ће тих 120 епизода угледати светло дана на некој домаћој телевизији од јесени. Без обзира колико је година прошло од снимања, та серија као политичка сапуница није изгубила ни своју аутентичност ни квалитет. Јер уместо да продукција домаћих пројеката иде набоље, ми стагнирамо. Жао ми је због тога, зато што у тих пет година од када је завршено снимање серије "Заустави време", изузев серија "Рањени орао" и "Монтевидео, Бог те видео", на домаћим телевизијама није се појавило ништа што би унапредило телевизијске стандарде у естетском смислу.

* Припремате нешто ново у дечјем програму РТС, чији сте уредник?

- "Плава птица" је на својој заслуженој летњој паузи и одлучили смо се да током лета репризирамо све емисије из последње две године. Тренутно их и сама гледам, па тек сад схватам колико је гостију, тема, експеримената, феномена прошло кроз ову емисију. Зато је ваљда толико и популарна. Писац Јасминка Петровић интензивно са редитељем Филипом Чоловићем ради на наставку "Кукурику шоуа", а такође по идеји Тимотија Джона Бајфорда радићемо и нови серијал "Дуга". Простора за децу на телевизији, као, нажалост, и новца за производњу програма за децу никад не може бити превише.


ЋЕРКА ЦАРА ЛАЗАРА

* ПОТПИСАНИ сте као драматург филма "Пут ружама посут", чија је премијера заказана за 28. септембар у Сава центру.

- Реч је о документарно-играном филму о деспотици Оливери Лазаревић, који осветљава важан део историје Србије после Косовске битке и тужно је што се тако мало зна о жени, ћерки цара Лазара, која је као залог миру дата турском султану Бајазиту. Свакако ће овај филм, рађен у продукцији Фонда принцеза Оливера по сценарију Оливере Шарановић и у режији Марка Новаковића, то исправити. Главне улоге тумаче Весна Станојевић, Драган Мићановић, Тања Бошковић, Лјубомир Булајић, Александра Манасијевић, Иван Јевтовић, као и бројни статисти без задатка и са њим, као и ја у улози монахиње Јефимије. Драго ми је што сам била и испред камере, јер ми је овај пројекат веома драг и свесна сам његовог значаја. Јефимија, коју сам имала част да оживим, због свог дела и тешке, а опет храбре судбине, такође заслужује да се сними филм који говори о њој и надам се да ће прича о Оливери Лазаревић бити само почетак сличних пројеката.