Јавно градско саобраћајно предузеће "Нови Сад" уводи систем електронске наплате карата у аутобусима.

Према писању новосадског "Дневник"- а због тога је градски превозник спровео и јавну набавку за изнајмљивање и одржавање комплетне опреме система за наплату карата у аутобусима и у ту сврху издвојио пет милиона динара.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -
ОДЕЋА И ОБУЋА ЗА УГРОЖЕНЕ: Хуманитарна акција Црвеног крста Војводине и ТЦ „Променада“ у Новом Саду

На тендер су се, пише лист, у заједничкој понуди, вредној 4,9 милиона, јавила два предузећа "Телеком Србија" из Београда и "Bus Logic" из Пожаревца, с којима ће ЈГСП и потписати уговор наредних дана.

Те фирме ће имати обавезу да испоруче уређаје у року од 60 дана од склапања уговора па се може, како наводе, очекивати да већ од новембра такав систем наплате вожње почне да функционише.

Ипак, још увек нису познати детаљи о куповини нових карата и начину њиховог издавања, о чему ће, пише лист, јавност благовремено бити обавештена.

Руководилац Саобраћајног сектора у ЈГСП Дарко Вранић рекао је да ће се такав систем наплате карата најпре увести у стотинак возила која саобраћају на градским линијама јер се примена уводи фазно.

"Због техничких карактеристика тог уређаја, систем електронске наплате уводимо најпре на градским линијама јер је потребна дигитализација мапе, односно мреже линија на којима саобраћамо, и примена зонско-тарифног система на тим уређајима", објаснио је Вранић.

Он је додао да се због тога креће фазно најпре у првој зони, где је цена карте иста, а да ће се електронски систем наплате увести и на приградским линијама.

"Уводимо другачији принцип издавања карата, електронске карте, а кроз дигитализацију ће нам бити омогућено праћење доста података, што до сада нисмо могли. Примена електронског система наплате ће донети доста бенефита, како корисницима наших услуга, тако и предузећу, у смислу квалитетних података".

Како је наведено у конкурсној документацији јавне набавке, одржавање постојећих машиница за продају карата које се користе у возилима отежава непостојање резервних делова на тржишту као и њихова технолошка застарелост.

То условљава модернизацију, увођењем уређаја с пратећим софтвером, односно конзолом, што треба да доведе до ефикаснијег система наплате.

Основни циљ је, како пише у документацији, повећање квалитета пружања услуга корисницима јавног градског, приградског и међумесног превоза путника и ефикасности управљања системом превоза и надзора над трошковима.

Градски превозник је захтевао, између осталог, да уређаји за наплату буду такви да омогућавају допуну, продужавање и валидацију електронских карата у возилима, надзор њиховог издавања и употребе у возилима, праћење тренутне локације возила на дигиталној карти ради давања информација, како диспечерима, тако и упућивање тих информација корисницима путем веб-дисплеја...

У конкурсној документацији је наведено и да је обавеза добављача да обезбеди могућност надоградње система, што подразумева и увођење интернет продаје карата и система за информисање путника у реалном времену путем дисплеја или мобилних апликација.