БАЧКА и Банат требало би да буду спојени брзом саобраћајницом која би повезала и граничне прелазе наше земље са Мађарском и Румунијом. Реч је о државном путу који би био најкраћа веза од Сомбора до Кикинде, а пролазио би кроз Западнобачки, Јужнобачки, Средњобанатски и Севернобанатски округ.

То је правац за који се залажу представници Куле, Оџака, Апатина, Врбаса и Сомбора. Они су недавно на састанку у Кули, којем су присуствовали и начелник Западнобачког округа Душан Маријан и помоћница покрајинског секретара за урбанизам Светлана Килибарда, разговарали о идејном пројекту за ову саобраћајницу. Њену изградњу је 29. јуна, током посете Западнобачком округу (ЗБО), наговестио и председник Александар Вучић. Он је казао да би тај пут од Бачког Брега водио преко Сомбора, Куле и Врбаса, а одатле преко србобранске, бечејске и новобечејске општине до Кикинде и румунске границе.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Ко петље да распетља?

- То је нешто скупља варијанта, која би коштала 420-430 милиона евра. Постоји и јефтинија, да се реконструише постојећи пут Врбас-Кула-Сомбор, а да се брза саобраћајница ради од Бачке Тополе до Кикинде, која мање кошта и краћа је, али повезује мањи број насеља. Једну од те две опције изабраћемо у складу са вашим интересима - поручио је Вучић житељима Западнобачког округа.

Маријан је рекао, за "Новости", да је много повољнија прва варијанта, јер би повезала више локалних самоуправа и индустријских зона, с обзиром на интересовање инвеститора.

- Нови пут био би директна попречна веза Бачке и Баната, којом би се од Сомбора до Кикинде стизало за мање од сата, а сада се путује више од два сата. Брза саобраћајница отворила би и нови гранични прелаз ка Мађарској, преко Баје - указао је Маријан.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Дољевац уско грло Коридора

Он је објаснио да би брзи пут имао четири траке, по две у сваком смеру, а био би изван постојећег пута првог реда Врбас-Кула-Црвенка-Сивац-Кљајићево-Сомбор. Обилазница би, нагласио је Маријан, ипак била близу ових насеља. Председник Општине Врбас Милан Глушац истакао је да би обилазница знатно растеретила насеља од тешких возила ка граници.

Начелник ЗБО навео је да се на изградњи брзе саобраћајнице инсистира још од 2017.

- Идејни пројекат биће упућен "Путевима Србије" и Заводу за урбанизам Војводине, који ће одредити најрентабилнију трасу обилазнице - рекао је Маријан.


МАЂАРСКА ЈЕФТИНИЈА ОД ХРВАТСКЕ

РАНИЈИ пројекат, који су заговарале локалне самоуправе, била је обилазница до Богојева и Ердута на хрватској граници.

- Од те идеје се одустало, јер је јефтинији превоз кроз Мађарску него кроз Хрватску. Природнији је пут преко Будимпеште до Аустрије и Немачке, а отвара и правце ка Чешкој и Словачкој - нагласио је Маријан.