ДО средине децембра требало би да буде завршена реконструкција железничке пруге између Сенте и Суботице у дужини од 38,5 километара. Вредност инвестиције је две и по милијарде динара, радови су почели још у априлу, а на колосеку ће бити замењене шине, прагови и туцаник. Како је најављено из "Србијавоза" новом пругом возови ће саобраћати просечном брзином од 80 километара на сат, а не као досад 20 километара за исто време. Тако ће се убудуће од Сенте до Суботице путовати 45 минута, а не дуже од сат времена, како је сада.

- Планиран је и другачији ред вожње, јер се уводи линија Суботица-Сента-Суботица, као и два пара композиција на линији Суботица-Сента-Кикинда-Суботица. Очекујемо да ће за неколико месеци железнички путнички саобраћај на овим релацијама бити конкурентан друмском, не само због бржег путовања возом, већ и због четири пута јефтинијег превоза - очекују у "Србијавозу".

Обновом пруге на добитку ће бити не само путници већ и привреда, истакнуто је на седници Севернобанатског управног округа, која је пре неколико дана одржана у Сенти, а била је посвећена управо овој теми.

- Новом пругом моћи ће да се превози већи терети, јер ће осовинско оптерећење шина бити веће за око 25 одсто, што је од велике важности за повећање обима теретног транспорта. За теретни превоз робе такође је важно да ће ускоро почети реконструкција бране на Тиси код Новог Бечеја, па ће бродови са Дунава директно моћи да долазе на пристаниште у Сенти, а то значи да више неће бити потребе за претоваром терета негде на Дунаву. На овај начин пристаниште у Сенти добиће много већи значај, јер ће роба моћи директно да се транспортује Дунавом до Немачке, на пример, или чак до Црног мора - објаснио је Рудолф Цегледи, председник Општине Сента.

Прочитајте још: Брзи возови из Суботице за 270 дана

Начелник Севернобанатског управног округа Никола Лукач наглашава да железнички теретни саобраћај сада највише користи фабрика Метанолско-сирћетни комплекс у Кикинди и да је кикиндској привреди интересантна и деоница пруге ка румунској граници, у дужини од десетак километара.

- Залагаћемо се за реконструкцију и тог правца - изјавио је Лукач.

Оживеће железничка станица у Сенти


ОЛАКШАЊЕ И ЗА СТУДЕНТЕ

ДОК траје реконструкција пруге Сента-Суботица, путници из Кикинде, међу којима је највише студената, до Сенте путују возом, у Сенти преседају, и до Суботице иду аутобусом. Из кикиндске локалне самоуправе предложено је да једна линија од Суботице преко Сенте до Кикинде саобраћа петком увече, управо због студената.

ХТЕЛИ ДА УКИНУ...

ЖЕЛЕЗНИЧКИ путнички саобраћај од Кикинде до Суботице пре неколико година, иначе, био би укинут због неисплативости и малог броја путника. Локалне самоуправе одлучиле су да дотацијама из буџета одрже пругу, па Кикинда, на пример, годишње за то издваја 410.000 динара.