НАПИТАК за побољшање анемије, справљен од воћа и поврћа у лабораторији Природно-математичког факултета у Новом Саду освојио је другу награду на престижном такмичењу за најбољу бизнис идеју у области хране одржаном у Будимпешти. Жири организације Европског института за иновације, одлучио је да сок "фе ђус" у чијем су стварању учествовале Новосађанке др Марија Лесјак, др Ивана Беара и др Наташа Симин и предузетница Бојана Мумовић Перушко прогласи другим тимом.

Прочитајте још: НОВОТАРИЈЕ СА САЈМА ЕТНО ХРАНЕ: Ољутиш се џемом, а засладиш сиром

Обрадоване успехом на надметању на којем се од 75 иницијалних тимова из Европе такмичило шест најбољих, четири Новосађанке, истичу да је идеја потекла из лабораторије др Марије Лесјак, која се са колегиницама др Иваном Беаром и др Наташом Симин бави истраживањем апсорпције гвожђа готово читаву деценију. Још додају да је рецептура сокова за превенцију и третман анемије, базирана на најновијим научним сазнањима.

- Пошто смо тренутно у фази припреме патентне апликације, нажалост, још не можемо открити рецептуру - каже Бојана Мумовић Перушко. - Могу само да кажем да је сок својеврсна комбинација воћа и поврћа. Циљ такмичења је био представити иновативну бизнис идеју у форми бизнис плана и презентације од четири минута.

Делотворност "фе ђуса" потврдиле су његове ауторке на сопственом примеру, јер се, како кажу, као мајке и оне боре са анемијом. Позитивни резултати тестирања, као и значајни научни резултати, до којих су дошле у свом истраживачком раду, даје им ветар у леђа, да ће исход велике клиничке студије бити више него позитиван.

Прочитајте још:Шест медаља за Србију из програмирања на међунардном такмичењу

- Наш циљ је да се иновативна идеја патентира и ексклузивна лиценца за производњу ових сокова понуди партнерима у земљи и иностранству - истиче екипа ПМФ. - На тај начин бисмо позитивно утицали на здравље широке популације, а пре свега мајки, трудница и њихових беба.


За представљање иновативне бизнис идеје у Будимпешти четири Новосађанке су се припремале више од шест месеци, а стручњаци Европског института за иновације и технологије су их саветовали како да до детаља развију бизнис план.

ЧЕТИРИ УКУСА У ЧЕТИРИ БОЈЕ

НАУЧНИЦЕ и предузетница су, како кажу, у фази прототипа за четири укуса, у исто толико боја. Зелени, црвени, жути и наранџасти носиће називе "грин пауер", "ред пауер", "јелоу пауер" и "оранџ пауер".