ДИПЛОМЦИ Универзитета у Новом Саду моћи ће од ове године први пут да се упишу на интердисциплинарне мастер студије виноградарства и винарства. Студенти ће се, како је саопштено са Универзитета, на нови акредитовани програм интердисциплинарних мастер академских студија уписивати у Центру за стратегијске и напредне студије.

Студијски програм ће се, како је најављено, реализовати у сарадњи са Технолошким и Пољопривредним факултетом, а у наставу ће бити укључени и професори са више водећих страних универзитета у тој области. Мастер студије ће трајати три семестра.

- Очекујем да ће овај студијски програм образовати стручњаке који ће баратати са знањима из обе области, које се у сваком погледу преплићу - истиче проф. др Владимир Пушкаш, координатор Одељења за вино и алкохолна пића, на Технолошком факултету. - Сматрам да је покретање овог програма добар потез и да ће се многи студенти уписати на овај смер, а да ће Србија добити доста добрих стручњака, који имају знања из виноградарства и винарства, области које се тешко раздвајају.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Универзитет у Новом Саду: Хрвати захтевају катедру за свој језик


На нашем факултету већ имамо специјалистичке студије енологије, за које је интересовање било велико, тако да верујем да ће и овај програм имати успеха.

На Универзитету, такође, објашњавају како ће будући винари и виноградари имати прилику да стекну и практична знања.

- Настава ће бити реализована у савремено опремљеним мултимедијалним учионицама у Ректорату Универзитета - објашњавају на Универзитету. - Вежбе и практична настава ће се изводити у лабораторијама Технолошког и Пољопривредног факултета, као и на Огледном добру за виноградарство Пољопривредног факултета у Сремским Карловцима.

ЕКОЛОГИЈА И МАРКЕТИНГ ВИНА

БУДУЋИ студенти ће се, како је наведено на интернет-страни Универзитета, уз основне предмете - винарство и виноградарство, обучавати и у предметима - винарство и одрживи развој, винарство и окружење, савремени сортимент винове лозе, еколошко виноградарство, подрумарство, нега и финализација вина, маркетинг вина...