СА пруге Сомбор - Врбас, која је опстала иако је била предвиђена за гашење, сишли су плави возови "макоса", а заменили су их црвени дизел-моторни возови "рус". То је једна од важних промена које је овог месеца донео нови ред вожње на Железничкој станици у Сомбору, уз повећан број полазака за Нови Сад у оба правца - преко Богојева и преко Врбаса. Новина је и да путници у возовима од Сомбора до Новог Сада више неће преседати у Врбасу. Житељи поздрављају измене, а оно због чега негодују, јесте укидање јутарњих полазака за Сомбор из Врбаса, Куле, Сивца и Кљајићева, као и Оџака, Богојева, Сонте и Пригревице и вечерњег воза на линији Сомбор - Оџаци.

На неелектрифицираној прузи од Сомбора до Врбаса саобраћале су, једине у Србији, преостале три гарнитуре "макосе", дизел-моторног воза произведеног у истоименој шпанској фабрици. Овај воз био је омиљен међу путницима, који су га звали "Лепа Брена". Дотрајалу "макосу", која је била у погону више од 30 година, истиснуо је "рус", дводелни путнички воз произведен у руској фабрици "Метровагонмаш" и посебно дизајниран за "Железнице Србије".

- "Макосе" су отишле у пензију, а једна од њих је у колико-толико исправном стању задржана у депоу, за не дај боже. Уместо њих, на нашем терену кружи седам композиција "руса" - предочио је Марко Колар, руководилац за инфраструктуру Железничке станице у Сомбору.

Колар је рекао да сомборска ЖС није права адреса за жалбе грађана на време поласка возова, јер је ред вожње направило Акционарско друштво "Србија-воз". Он је навео да је број полазака из Сомбора за Врбас повећан са два на четири, напомињући да сви возови на овој релацији директно настављају за Нови Сад, као и да је на линији Сомбор - Богојево - Нови Сад уведен и пети полазак.

Корнел Кесег из Телечке код Сомбора, врсни познавалац железнице, који себе описује као возољубитеља, констатује да је ред вожње "направљен за машиновође, а не за путнике".

- Осим што су поласци утврђени тако да људи возом не могу ујутро отићи на посао нити се увече вратити, многе је погодило и то што нема вечерњих полазака из Сомбора за Нови Сад, као и то што возови ка Врбасу и Новом Саду неће саобраћати суботом и недељом - изнео је Кесег.

Он је указао и на лоше стање пруге од Црвенке до Сомбора, "на којој је брзина 40, а на неким деловима не сме да премаши ни 10 км/х".

- Та спорост, ако се не отклони, узроковаће кварове "руса", који су калибрисани на максималну брзину од 120 и оптималну од 100 километара на сат. "Руси" су подесни за трасу Сомбор - Богојево - Нови Сад, која им омогућава кретање пуном брзином и зато је најбоља пруга у Војводини - истакао је Кесег.



НЕ ЧУВАМО ВОЗОВЕ

ПРЕМА Кесеговој оцени, "макоса" са плавим тапацирунгом била је најлепши и најудобнији воз у Србији.

- У руским возовима, иако је прошло свега две-три године од њиховог увођења, седишта су уфлекана, а на гарнитури се споља љушти фарба. То показује да код нас није развијена свест да возове треба чувати - закључује Кесег.