Коридор иде преко Голије и Пештера
27. 11. 2015. у 07:48
Министарка саобраћаја Зорана Михајловић у Новом пазару отклонила дилему око градње пута до Бољара. Дефинитивно се одустало од градње трасе преко Златибора
ТРАСА Коридора 11 је утврђена и проћи ће од Пожеге, падинама Голије, преко Пештера до Бољара.
Овим је, боравећи недавно у Новом Пазару, Зорана Михајловић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, отклонила сваку дилему о томе да ли ће се ова значајна саобраћајница градити преко Голије или Златибора. Мада је струка још пре неколико година јасно рекла да се између такозване "златиборске" и "голијско-пештерске" трасе ауто-пута Београд - Пожега - Бољаре (граница са Црном Гором), определила за краћу и јефтинију пештерску трасу, "златиборски лоби" последњих дана поново је покренуо иницијативу заговарајући своју варијанту.
Министарка је поручила да на главном пројекту више нема много могућности за измене, размишља се само о могућностима да се краковима ауто-пута са Коридором 11 повежу и нека друга подручја у овом делу Србије. Ускоро ће се знати и модел финансирања ове и других деоница на ауто-путу Београд - Бољаре - Јадран.
Колико год "златиборски лоби" имао аргументе да ауто-пут прође преко ове планине, ако се изузме чињеница да је траса преко Пештера и подножјем Голије краћа и јефтинија, врло јаки аргументи Голије и Пештера су у чињеници да је ово најзапостављенији део Србије, да располаже са огромним природним и туристичким потенцијалима које ће ауто-пут "открити" и приближити Србији и свету и да ће модерном саобраћајницом бити заустављене сеобе које прете да потпуно испразне овај део Србије.
МНОГО МОСТОВА И ТУНЕЛА
ТРАСА Пожега - Бољаре дугачка је 107 километара, знатно је краћа од златиборске, али ће бити врло тешка за изградњу, јер је у плану више десетина мостова и великих тунела.
Dumar
27.11.2015. 08:28
Preporucujem zlatiborskom lobiju, da u tom kraju, pronadju neki kulturni raritet, istorijsku iskopinu ili cak nesto sto je kroz vekove vezano za srpski narod, i trasa ce sigurno tuda proci. Zorana, sigurno, ne bi odolela svom rusilackom porivu i zatiranju spomenika, i preusmerila bi trasu.
Jos jedna bruka i sramota ove jadne vlasti...pa znate li vi da je Zlatibor trenutno najvece gradiliste u Srbiji sa ubedljivo najvecim ulaganjima koji se mere stotinama miliona evra,da su obodni gradovi Priboj i Prijepolje na ivici propasti...i nasla se neka,dama za sve,da odlucuje o sudbinama stotina hiljada ljudi!
Konačno jedna lepa vest,da izreka ,,Bićeš viđen za Ivanjicu", dobije neko lepo značenje i da se sazna da Ivannjica nije ,,slepo crevo",već mesto gde bi mnogi trebali da dođu .
Trasa preko Zlatibora je mnogo bolja za Srbiju!Projektovani auto put ka Republici Srpskoj preko Višegrada se odvaja kod Čajetine.Pravdaju put preko Golije turistickim potencijalima tog kraja kojima će trebati desetine milijardi evra da dostignu nivo Zlatibora,Drvengrada,Tare,... Ovo je klasičan populizam!
@Nikola - Nikola (a i Đuro šatro Zmaju), Ono kako se "uložilo" u Zlatibor (ne poželeti ni jednoj planini), ne bih voleo na moljoj Goliji. Turistički potencijal Golije ne zahteva 10 mlrd jer je potencijal Golije priroda. Goliji ne treba picerija, pljeskavičara i vikendica ispod svake bukve, niti gomile neukusnih hotela i njihovih sadržaja. Na Goliju se dolazi zbog vazduha, a za "ulaganje u vozduh" je potrebno jako malo. A i u Sibiru ima puteva, šabane..
Коментари (43)