После две пропале сезоне у избору извођача радова на летњем одржавању путева и овогодишњи покушај јавне набавке завршио се неславно. Ниједан од три понуђача није задовољио услове, па је поступак обустављен, а нове понуде могле би да буду отворене за најмање 40 дана. У Дирекцији за урбанизам и изградњу као проблем наводе несолвентност грађевинара.

На ранијим тендерима се месецима чекало на одговоре Комисије за заштиту понуђача по жалбама. Дирекција за урбанизам и изградњу је сада одлучила да тај посао повери на две године, а све планиране инвестиције поделила је на редовно и периодично одржавање, на 12 одвојених јавних набавки.

Прва међу њима најургентнија - крпљење ударних рупа, није успела. Посао је вредан 32 милиона динара годишње.

- Док се не оконча поновљени поступак, покушаћемо да из донација санирамо најкритичнија места - рекао је Миленко Миленковић, директор Дирекције за урбанизам и изградњу.

ПРОБЛЕМ ГУБИЦИ ФИРМИ НА тендеру је било предвиђено да понуђач мора да има на располагању асфалтну базу која је од Лесковца удаљена највише 80 километара, што су сви испунили, али су се као непремостиве препреке испоставили губици из ранијих година и банкарска гаранција за добро извршење посла од око 6,3 милиона динара.

У овом предузећу са зебњом ишчекују отварање четири од 11 планираних тендера у оквиру периодичног одржавања. Ти послови су вредни 20,5, од планираних 72 милиона динара.

- Ради се о путним правцима који не могу да буду санирани без пресвлачења новим асфалтом. Комплетна реконструкција потребна је и у Млинској и Светоилијској улици у Лесковцу, али смо се ове године одлучили за улицу 28. марта која је на улазу у град - каже Миленковић.

- Због лошег стања у нискоградњи на југу Србије сличне проблеме имају и околне општине - казао је технички директор Дирекције Новица Николић.

Због тога у лесковачкој локалној самоуправи размишљају о формирању јавног предузећа за одржавање путева и већ су почели да раде анализе о економској оправданости такве инвестиције.