Бициклисти неће светлеће прслуке

Љ. П.

24. 01. 2015. у 06:47

Предлогу да будућим новим Законом о безбедности саобраћаја, возачи бицикала буду обавезни да у ноћној вожњи, успротивила се Новосадска бициклистичка иницијатива

Бициклисти неће светлеће прслуке

ПРЕДЛОГУ да будућим новим Законом о безбедности саобраћаја, возачи бицикала буду обавезни да у ноћној вожњи и у условима слабе видљивости, носе рефлектујуће прслуке, успротивила се Новосадска бициклистичка иницијатива.

У томе су их подржала и друга сродна удружења у Новом Саду. Као главни аргумент, у НБИ истичу да, најпре, треба решити кључни проблем,а то је осветљење двоточкаша. С друге стране, у Управи саобраћајне полиције наводе да је увођење ове обавезе предложено управо због веће безбедности бициклиста.

Објашњавајући због чега сматра да је реч о лошој мери, Марко Трифковић, председник Новосадске бициклистичке иницијативе, истиче да у Новом Саду, према њиховим подацима, чак 75 одсто бициклиста није правилно осветљено, а сада се намеће обавеза ношења рефлектујућих прслука. Трифковић сматра да би то требало да буде ствар личног избора.

- Питање је да ли ће нас остали возачи, заиста, видети иако имамо светла и рефлектујући прслук - истиче Трифковић, напомињући да се дешава да их и дању, када су добро видљиви, возачи моторних возила обилазе на врло малој удаљености и угрожавају им безбедност. - И зато сматрамо да не треба прескакати ту прву степеницу, а то су светла на бициклима.

У Новом Саду постоји 65 километара уређених бициклистичких стаза, у готово 30 улица, а по мишљењу нашег саговорника проблем неосветљењости двоточкаша израженији је у насељима, где таквих стаза нема.

У протеклој години, према подацима Полицијске управе Нови Сад, у саобраћајним несрећама је погинуло седам бициклиста, што је за четири више него у 2013. У протеклој години је било 254 повређених, а годину дана пре 247 биициклиста.

Владимир Ребић, начелник Управе саобраћајне полиције, на јавној расправи о нацрту Закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима, одржаној у Новом Саду, говорећи о предложеној мери за бициклисте, рекао је да она треба да допринесе њиховој већој безбедности.

Марко Трифковић

- Статистички подаци говоре да известан број бициклиста страда, јер нису уочљиви, мада су обавезни да имају светлосну сигнализацију, као и други учесници у саобраћају - предочио је Ребић.

- Овом мером, односно ношењем рефлектујућих прслука смањиће се њихово повређивање и страдање у саобраћају.

ПОДРШКА ИНИЦИЈАТИВУ

новосадских бициклиста да се прво реши питање осветљености двоточкаша, коју су 2013. упутили радној групи за израду нацрта Закона о безбедности саобраћаја на путевима, по Трифковићевим речима подржале су бициклистичке заједнице у региону и европске бициклистичке асоцијације. - Инсистираћемо да Европска бициклистичка федерација нашем МУП и Министарству за саобраћај пошаљу мишљење о предлогу да бициклисти носе рефлектујуће прслуке - каже Трифковић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Vladimir Novi Sad

24.01.2015. 08:08

Njima je vazniji modni trend da im se ne sakriva nego zivoti biciklista.Cudna su protivljenja i pretnja sa medjunarodnom organizacijo.Dali se pokusava i ovde politizacija zakona.Novi Sad ima biciklisticke staze,to je cinjenica,ali ne povezane sa prekidima i neresenim delovima grada gde su vrlo problematicni izlasci sa staza,da se koriste trotoari za voznju i gde ima staze,cesta parkiranja vozila na stazama u najprometnijim delovima grada{raskrsce Futoske ulice,Jevrejske sa Bul.Oslobodjenja}.

marko

24.01.2015. 18:24

@Vladimir Novi Sad - nisu ni čudna ni moderna, već je pitanje jednostavno: zašto se ne radi na većoj osvetljenosti biciklista, nego se ide po principu selo gori baba oblači fluorescentni prsluk

dokle bre

24.01.2015. 13:56

Još jedan namet građanima.Šta sada mora i prsluk od 150 RSD.No, ovo je demokratska država svako ima pravo na mišljenje a država neka sprovodi zakon a ne da političari.

ana

24.01.2015. 14:34

čudni mi ovi biciklisti,pa ja da bih zaštitila svoj život,stavila bih i rogove na glavu..vozač sam i istina je da se ponekad bicikl noću vrlo često slabo uoči,prosto vam iskrsne..zamislite kako je vozaču auta koji vozi nešto brže a ne kao ja sporo,a biciklista mu iskrsne tek uz točkove..mala su svetla samo bicikla,naravno da su ona osnova ali nije loše i prsluk,pa nije baš namet,uz tu cenu...spasimo živote..

marko

24.01.2015. 18:22

@ana - jes vala i ja mislim da bismo sve trebali ofarbati u fluorescentne boje...naročito automobile, da ih vidimo na vreme

Маја М.

24.01.2015. 17:42

Лудаку за воланом је све једно има ли бициклиста прслук, или нема! Што се закона тиче, обавезу ношења прслука желе да нам наметну они који вероватно возе Audi, или их возе.

Pera

24.01.2015. 18:38

Crveno trepcuce svetlo na biciklu se vidi na rastojanju i do 300-1000m. Prsluk se vidi svega na 100m i to kada je obasjan farom. Mnogi biciklisti nose i ranas pa se zadnje strane nista ne menja.Ono sto je mnogo vaznije je da svi budu pravilno osvetljeni, da imaju odgovarajuce katadioptere i naravno da se promeni Zakon da se biciklista obilazi isto kao i drugo vozilo. Znaci minilano rastojanje od 1,5 m prilikom obilazenja i zabrana obilazenja kada postoji vozilo iz suprotnog smera.