ВРШАЦ - Изградња првих пруга у нашој земљи почела је у другој половини 19. века, а најстарија међу њима је она која је 1858. године прошла кроз Вршац. Вршчани су имали привилегију да та пруга, која је повезивала Темишвар, Вршац и Јасеново, буде и прва на Балкану, због чега су њен 155. јубилеј обележили свечаном академијом, под називом "Вршачка железничка бајка".

За тих век и по историјат вршачке железнице, ипак, није увек био бајковит, поготово у претходној деценији, кад путнички саобраћај није ни постојао. Импозантна зграда железничке станице, која је грађена од клинкер опеке и коју зову "балканска архитектонска лепотица", последњих година је својом лепотом мамила само филмске продуценте, који су ту снимали сцене за неке од најгледанијих филмова и серија.

СТАРИ СЈАЈ НА недавно одржаном радном састанку у Вршцу договорено је да ЈП "Железнице Србије" и локална самоуправа у наредном периоду заједнички финансирају уређење перона, колосека и приступних саобраћајница, док ће државно предузеће финансирати и уређење чекаоница, тоалета, надстрешнице и монтирање ниских перона.

Правих путника није било, јер вршачка железница није имала исправне шинобусе, а камоли воз, који би овај град повезао са Београдом и суседним општинама. Данас, они могу да се похвале да су први у Србији добили најсавременији воз, који је произведен у Русији, захваљујући чему су успостављена по два поласка дневно за Панчево и Београд. Такође, у сарадњи са румунском железницом, враћена је међународна линија Вршац - Темишвар, што је вратило и путнике на пероне.

- Година 2012. удахнула је нови живот вршачкој железници - задовољно каже Радован Лекић, шеф путничког саобраћаја. - Вршчани су то препознали, па је у првих шест месеци према Београду превезено 57.000 путника, док је за Темишвар просек 2.000 путника месечно. Са жељом да тај број још повећамо, ових дана јубилеја делимо и повластице са 30 одсто попуста за редовне линије у унутрашњем саобраћају.

Лекић додаје да Вршчани имају прилику да поново, као први у Србији, уђу у историју.

- У прилици смо да добијемо први најмодернији међународни Интермодални терминал, као и да први направимо међународну туристичку пругу Оравица-Јам-Јасеново-Базјаш. Такође, желимо да будемо и централна железничка тачка на планираном коридору 11 Бари-Бар-Београд-Букурешт - истакао је Лекић.