Вршац: Железничка бајка
28. 01. 2013. у 07:45
Вршчани обележили 155. годишњицу изградње најстарије пруге на Балкану која је повезивала Темишвар, Вршац и Јасеново. Век и по касније правих путника мало
ВРШАЦ - Изградња првих пруга у нашој земљи почела је у другој половини 19. века, а најстарија међу њима је она која је 1858. године прошла кроз Вршац. Вршчани су имали привилегију да та пруга, која је повезивала Темишвар, Вршац и Јасеново, буде и прва на Балкану, због чега су њен 155. јубилеј обележили свечаном академијом, под називом "Вршачка железничка бајка".
За тих век и по историјат вршачке железнице, ипак, није увек био бајковит, поготово у претходној деценији, кад путнички саобраћај није ни постојао. Импозантна зграда железничке станице, која је грађена од клинкер опеке и коју зову "балканска архитектонска лепотица", последњих година је својом лепотом мамила само филмске продуценте, који су ту снимали сцене за неке од најгледанијих филмова и серија.
Правих путника није било, јер вршачка железница није имала исправне шинобусе, а камоли воз, који би овај град повезао са Београдом и суседним општинама. Данас, они могу да се похвале да су први у Србији добили најсавременији воз, који је произведен у Русији, захваљујући чему су успостављена по два поласка дневно за Панчево и Београд. Такође, у сарадњи са румунском железницом, враћена је међународна линија Вршац - Темишвар, што је вратило и путнике на пероне.
- Година 2012. удахнула је нови живот вршачкој железници - задовољно каже Радован Лекић, шеф путничког саобраћаја. - Вршчани су то препознали, па је у првих шест месеци према Београду превезено 57.000 путника, док је за Темишвар просек 2.000 путника месечно. Са жељом да тај број још повећамо, ових дана јубилеја делимо и повластице са 30 одсто попуста за редовне линије у унутрашњем саобраћају.
Лекић додаје да Вршчани имају прилику да поново, као први у Србији, уђу у историју.
- У прилици смо да добијемо први најмодернији међународни Интермодални терминал, као и да први направимо међународну туристичку пругу Оравица-Јам-Јасеново-Базјаш. Такође, желимо да будемо и централна железничка тачка на планираном коридору 11 Бари-Бар-Београд-Букурешт - истакао је Лекић.
preko Save i Dunava
28.01.2013. 08:38
Dragi prechani! Vrsac (Werschetz, Versecz) nije na balcanu,a pruga je gradjena od strane magyarszke i austrijske firme, kasniji MÁV -Magyarszke Derzavne Zeleznice, "balkanska arhitektonska lepotica" je tip zel. stanica gradjen sirom Austro-Ugarske, i tako ne moze da bude balcanska!Pozdrav iz Europe
@preko Save i Dunava - I sta si hteo time da kazes. Sad bi te pocastio starom balkanskom poslasticom ali necu nije pristojno.
Коментари (2)