МЕЂУНАРОДНИ медијски и пословни клуб "Дијаспора груп" настао је пре 20 година из потребе људи домаћег порекла у расејању широм света да боље и брже, по много питања живота и рада, економски сарађују међу собом, а по угледу на сличне емигрантске заједнице Јевреја, Руса, Кинеза, Грка, Италијана, Немаца, Ираца, Турака, Индуса и других народа стваране последња два века у САД, Канади, Аустралији, Јужној Америци, Африци и широм Европе.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - “СРПСКИ ФЕСТИВАЛ” У СИДНЕЈУ: Бурек, ћевапи и фолклор

По речима Мише Ћирића, једног од оснивача "Дијаспора груп", идеја да људи родом и пореклом са простора земаља Балкана имају бољу сарадњу у свему, настала је у току авио-лета на релацији Франкфурт - Чикаго.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Српска генијалност призната широм света

- У очима и мислима већине путника који сатима лете преко Атлантика у нови свет, поготово људи са простора у коме смо рођени, осетила се сета за родним крајем, звуцима, мирисима, укусима, обичајима, родбином, пријатељима, односно, права носталгија, колико год неко порицао да је имун на све то - каже Ћирић.

У Северној Америци, истиче Ћирић, у неколико генерација досељеника са простора Србије и бивше Југославије, живи више од милион и по људи.

- Због економских санкција деведесетих година није био дозвољен извоз производа из Југославије у САД и Канаду, а реафирмација извоза хране, пића и свих других производа од 2001. године названа је пројектом "Упакована носталгија" - пакуј у отаџбини и шаљи у свет, од књига и новина до намештаја, одеће, хране, пића, сувенира - каже Ћирић. - У то време многи људи нашег порекла у свету, и то Слободан Ивановић у Канади, адвокат Дејан Ћертић у Србији, Горан Пилиповић у Енглеској, Зоран Милинковић у Француској, Бошко Тешановић и Јелена Киш у Аустралији, Нићифор Аничић у Јужној Африци, и многи други, да их не заборавимо, јавили су се као први промотери тог пројекта и уложили своје време и рад да све то успе, тај економски патриотизам. Позвали смо људе нашег порекла, широм света, да недељно, месечно, годишње, колико ко може, бар за 100 или 1.000 долара или евра купују производе са ознаком "Made in Serbia", да раде промоцију, увоз, дистрибуцију, продају, учествују на сајмовима. Тако раде и други народи, Италијани, Грци, Французи у свету пију своја вина и отварају ресторане, Немци возе немачка кола широм света.

Регистрована као агенција за консалтинг, "Дијаспора груп" је 2006. године започела са радом у Србији и региону окупивши око себе повратнике у матицу. Први партнер и подршка постала је Привредна комора Србије, а велики број чланова "Дијаспора груп" из света, сада су чланови Пословног савета за дијаспору ПК Србије и активно учествују у раду, активностима, пројектима.

- Сада, у новом добу, интернет друштвене мреже и скајп најбољи су лек за носталгију, другачије се живи и ради него некада када се чекало писмо или пакет из далека - каже Миша Ћирић. - Радимо на охрабрењу људи нашега порекла и њихових пријатеља странаца у свету да што чешће посећују Србију и регион, да дођу као туристи, гости, осете благодети нашег гостољубља, да када упознају наше људе овде, пожеле да користе и врхунске здравствене услуге, да инвестирају у микро и средња предузећа, спортске, научне и пројекте културе, да као дипломате, новинари, спортисти, научни радници, пословни људи пронађу своје партнере у способним и образованим људима, да открију зашто је сада овде прави хит отворити стартап компанију за израду софтвера и других ИТ производа који се траже и купују широм света. Такође, да када дођу овде могу да купују у трговинама које су снабдевене као било где у престоницама света, да овде отворе логистичко-дистрибутивне центре за простор Југоисточне Европе, користе бројне повољности инвестирања.

ПРОМОЦИЈА ИЗВОЗА

МИША Ћирић наглашава да су економска дипломатија, афирмација извоза и међународна пословна и медијска промоција срж посла којим се бави његово предузеће.

- Као што је то и свака друга подршка својој земљи и афирмацији Србије и региона у целом свету, са свим људима нашег порекла који воле своју отаџбину, а таквих је више милиона, на свим континентима - истиче Ћирић.

Он наводи пример ТВ и интернет емисија "Упакована носталгија" и "Србија експо", међу којима је свакако најупечатљивија била промоција вина, сокова и минералних вода Србије на тржишту Кине, на атрактивној локацији Кинеског зида, пред великим бројем гостију, туриста и медија из Кине.