УКОЛИКО "Железнички превоз Црне Горе" до 15. октобра не уплати 5,3 милиона евра пореског дуга, рачун тог предузећа ће бити блокиран, а након тога ће, уколико блокада не да резултате, уследити и предлог за отварање стечаја, упозорили су из Пореске управе. Управа компаније изјаснила се да не располажу новцем који би могли намирити дуг, али се надају да ће, као што је био случај више пута до сада, у помоћ притећи држава.

Пореска управа ће бити приморана да, уколико принудном наплатом или на неки други начин не буде могла да наплати порески дуг ЖПЦГ, Привредном суду поднесе предлог за отварање стечајног поступка. Како су истакли, дуг "Железничког превоза" је за претходне две године порастао за два милиона евра. А порески обвезник није аплицирао за репрограм сходно Закону о репрограму пореског потраживања.

Како додају, ЖПЦГ је раније презентовао План реорганизације и рационализације радних места, чијом применом би се створили услови за одрживо пословање. Али и да он до данас није реализован, нити смањењем броја запослених нити успостављањем динамике измиривања доспелих пореских обавеза.

Како би се избегао стечај, с обзиром на то да из редовних прихода нису у могућности да измире дуг, директор железничког предузећа Ненад Бабић очекује помоћ државе.

- Они су тога свесни. Запретили су нам да ће нам, ако се то не деси, блокирати рачун. Хоће ли бити неког разумевања с обзиром на то да се бавимо делатношћу којом се бавимо, да ли ће нам се рок померити и да ли ће нам неко из министарства или Владе помоћи у смислу издвајања средстава да би се тај дуг смањио, знаће се у данима који предстоје. Рачунамо да смо значајни по друштво и државу и да ће држава покушати да нађе решење - рекао је Бабић.


Милисав Драгојевић


Истакао је да, чак и у крајњем случају, да предузеће оде у стечај, возови не би стали са радом, али да би главни циљ био реорганизација и смањење броја радника.

ДУГОВИ И ГУБИЦИ

"ЖЕЛЕЗНИЧКИ превоз" поред пореског дуга још пет милиона евра дугује добављачима. За пола године пословао је са губитком већим од 750.000 евра. Минус није изостао ни претходне године, када је биланс успеха тог предузећа био у минусу 1,37 милиона евра. Слична ситуација је и са осталим железничким предузећима. "Железничка инфраструктура" је у првих шест месеци текуће године остварила губитак од 760.000, АД "Одржавање железничких возних средстава" пословало је у истом периоду са минусом од 443.084, док је "Монтекарго" АД у губитку од скоро 600.000 евра.

ПОДЕЛА УРУШИЛА ГИГАНТА

СПОРАН моменат у пословању железнице је, према његовим тврдњама и то што је некада јединствено предузеће Железница Црне Горе подељено на четири предузећа, па свако од њих функционише за себе и води различиту политику. У таквим околностима - каже Милисав Драгојевић, директор НВО "Центар за железничка истраживања". - Ниједна од њих не води бригу о томе шта се дешава у другој, издаци су увећани за четири пута, држава издваја велике своте новца како би помогла железничке компаније, а нико не контролише та средства.