ХЕРЦЕГ Новом је одавно потребна нова аутобуска станица, око тога су сагласни сви, па и одборници градске скупштине који су се на недавном заседању ипак поделили око питања ко треба да припреми главни пројекат и која је локација боља. Она планирана у Мељинама или она изабрана у Игалу. Све дилеме отклонили су одборници владајуће коалиције, Демократе, ДФ,Новска листа, СНП и СДП/УРА одлуком да главни пројекат ради херцегновска Агенција за изградњу и развој, и да објекат који Новљани чекају деценијама буде у Игалу, прекопута Шиштета, на површини од преко 30.000 квадрата.

Према мишљењу одборника опозиционог ДПС, локација у Игалу није најсрећније одабрана већ је боља она раније предлагана у Мељинама. Док је председник Општине, Стеван Катић, подсетио да је локација у Игалу утврђена на седници Скупштине.

- Кренуло се у израду пројекта, одрађено је идејно решење, а сагласност је дао и главни градски архитекта - објаснио је Катић. - Општина је формирала, такву врсту агенције да се бави тим пословима, да поред наше јавне службе не идемо у тражење нове пројектантске куће већ да они кроз ове фазе пројектне документације ангажују појединце који ће то реализовати. Пројекат аутобуске станице који ће радити Агенција, реч је о фази један и два са саобраћајницама, неће коштати више од 100.000 до 120.000 евра.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Општина Беране наградила најмлађе суграђане

Модерну аутобуску станицу чине зграда терминала, пратећи приземни анекс пословно-комерцијалног садржаја, манипулативни простор за аутобусе, приступна улица са припадајућим паркингом, објекат пратећег пословног садржаја и одржавања са својим паркингом. Ради се о три међусобно функционално и технолошки одвојена објекта. Идејним решењем предвиђено је укупно 326 паркинг места.

МИЛИОН ЕВРА ИЗ БУЏЕТА ОПШТИНЕ

ЗА 2019. Општина је буџетом планирала милион евра за нову аутобуску станицу. Циљ је да у 2020. Херцег Нови добије репрезентативни објекат. Прва од три планиране фазе подразумева изградњу зграде аутобуске станице са пратећим пословним простором. У следеће две фазе се реализују зграда пратећих пословних садржаја и одржавања, и објекат тржног центра. Као предуслов прве фазе, биће изграђена приступна саобраћајна инфраструктура, раскрсница са Јадранском магистралом, приступне улице и паркинг испред главне станичне зграде.