ЗА плаћени улаз у један од пет националних паркова туристи две године нису добијали улазницу. Та лоша пракса, тешко објашњива туристима, коначно је иза нас. Подсетимо, од краја јуна 2017. године, туристи који су индивидуално, или организовано у групи улазили у један од пет националних паркова у Црној Гори, нису добијали улазнице, али су наравно плаћали улаз у заштићено природно подручје. У међувремену туристички водич од националног парка добијао је фискални рачун са збирним износом за групу.

Оваква пословна политика предузећа "Национални паркови Црне Горе", није наилазила на одобравање туристичких агенција које организовано воде групе на излете у националне паркове, јер многи туристи желе улазницу која за њих представља вид сувенира, успомене на боравак у националном парку. Такође, ту су и проблеми због различитих жеља и интересовања. На пример, у НП "Дурмитор" одређен број туриста једне групе жели да обиђе Центар за посетиоце, други хоће да има више времена за шетњу поред Црног језера, те је страсти и жеље тешко помирити на излету, а до сада су издавали један фискални рачун на целу групу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Полиција Црне Горе за шест месеци запленила цигарете вредне 400.000 евра

Цена улазница у националне паркове није јединствена, што је такође збуњујуће за туристе - за НП "Скадарско језеро" кошта четири евра, за НП "Дурмитор" три, за НП "Ловћен" два евра.

Туристички водичи су негодовали зашто уз фискални рачун, "Национални паркови" не обезбеде и улазнице јер туристи то очекују, и неретко изражавају сумњу за шта дају свој новац. Такође, туристички водичи су негодовали јер им оваква политика отежава свакодневни посао истичући да у циљу озбиљности понуде треба издати и фискални рачун и улазнице за сваког туристу понаособ.

ЗЛОУПОТРЕБА

ПОДСЕТИМО, ову најблаже речено немарну одлуку тада су из предузећа "Национални паркови Црне Горе" објаснили "у циљу ефикаснијег праћења и контроле наплате прихода. Уведене су измене у систему наплате улаза и у свим националним парковима су укинуте улазнице, јер је било злоупотреба штампаних улазница у смислу да је више посетилаца користило једну карту, па је предузеће трпело знатне губитке у приходима. Две године касније, челници "Националних паркова" променили су став, тако да ће од краја јула туристи добијати и фискални рачун и улазницу.