Чувени мост на Ђурђевића Тари, који је који је према избору познатог портала "Брајт сајд" увршћен међу 20 најлепших у свету због чега је предложен за статус црногорског бренда, озбиљно је руиниран, до те мере, да би одлагање реконструкције могло да угрози учеснике у саобраћају на путном коридору којих је све више.

- Сигуран сам да ћемо сви заједно бити брзо сведоци, када ћемо на бази тих већ сада обезбеђених средстава ући у једну значајну реконструкцију тог важног објекта, казао је у мају 2017. године потпредседник Владе Црне Горе Милутин Симовић, после потписивања Споразума о привредно-техничкој сарадњи са амбасадором Кине Чуј Џивејом о донацији до 20 милиона јуана за темељну реконстуркцију моста.

Можемо рећи како је казао кинески амбасадор, да овај мост повезује срца кинеског и црногорског народа, и да је одраз њиховог традиционалног пријатељства.

- Међутим, када су наши кинески партнери кренули у разраду пројектне документације, дошли су до закључка да је потребно уложити много више, односно преко пет милиона евра - казао је Мирко Ђачић, председник Општине Пљевља, после чега је годину касније потписан још један акт и донација је нарасла на 5,2 милиона евра.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - КИНЕЗИ УЛАЖУ ПЕТ МИЛИОНА ЕВРА: Мост чека неимаре


Тим споразумима је дефинисано да ће влада Народне Републике Кине определити 40 милиона кинеских јуана или нешто више од пет милиона евра, казао је саветник председника владе за економску политику Ватрослав Белан.

Мост све више пропада, неопходна санација, Фото М. Дробњак

Најављен је и брзи почетак радова на санацији чувеног здања, али, засада ништа од тога, као ни од одговора потпредседника Владе Милутина Симовића, када ће коначно почети радови на реконструкцији моста, око чега су се две стране договориле те одредиле шта која треба да обави на сложеном подухвату.

- Реконструкција моста је посао који не трпи одлагање. Свако пролонгирање рокова може да доведе до угрожавања учесника у саобраћају, многобројних туриста који опијени лепотом предела и самог моста као сувенир из овог краја носе фотографије са моста - каже извршни директор Еколошког друштва Брезница из Пљеваља Милорад Митровић, који наглашава да је мост сигурно најпосећенија туристичка дестинација на северу Црне Горе, којој ће темељнмом реконструкцијом бити, како кажу у Влади Црне Горе, удахнут нови живот, враћен стари сјај и у потпуности осигурана безбедност. Када ће почети радови на реконструкцији, засада није познато. Из кабинета потпредседника Владе Милутина Симовића ни после два месеца није стигао одговор на питање које су му на ту тему поставили.


ПЕТ ЛУКОВА

МОСТОМ дугим 365 метара, са пет лукова, 170 метара изнад плахе лепотице Таре, "прескочен" је кањон, један од два најпознатија у свету. Његова градња моста започета је 1937. године, а завршен је 1940. године. Пројектовао га је Мијат Тројановић, који ће касније постати професор Универзитета у Београду. Апокалипса која је задесила свет, учинила је да мост никада свечано не буде отворен. Уместо свечаности, застава, ора и музике, стигли су рат и окупација.