ОБАЛЕ "Невесте Јадрана", дилеме више нема, повезаће -мост, а не тунел! Влада Црне Горе није одустала од његове изградње која ће спојити две стране Бококоторског залива, саопштили су из Министарства саобраћаја. Како истичу у овом владином ресору за капитални пројекат заинтересовани су многи светског калибра познати инвеститори, а међу њима и Азербејџанци и Кинези. Вредност пројекта процењује се на око 150 милиона евра. Пре две године урађено је идејно решење моста висине од 65 метара, са прилазним саобраћајницама и обилазницом Тиват.


Прочитајте још: Обале Боке спајаће мост


Влада је централи Унеска (Котор са околином је на Унесковој листи) доставила процену утицаја на баштину ХИА - студију према којој је заштићено подручје Которског и Рисанског проширено на цели Бококоторски залив, увођењем такозване бафер зоне. Ужа локација прелаза преко Боке дефинисана је просторним планом Црне Горе из 2008. године, који је планираним коридором прејудицирао положај између рта Света Недеља и Опатово, испред теснаца Вериге, чиме је два и по километра удаљен од границе заштићеног природног и културно-историјског подручја Котора у оквиру Унеска.

Мост преко Боке, сматрају у Влади, оцењен је као трајно и функционално решавање проблема друмског саобраћаја на овом туристичком подручју. Трајекти који већ деценијама превозе путнике на линији Лепетане-Каменари, у оба смера, представљају уско грло. Нарочито током сезоне када гости у километарским аутомобилским колонама чекају на прелаз с једне на другу обалу. Мост ће скратити пут око залива за тридесетак километара за све оне који из Котора, рецимо, возе за Херцег Нови и обрнуто желећи да избегну гужве на трајектима.

Министар саобраћаја Осман Нурковић, најављивао је да постоји велико интересовање инвеститора за градњу моста, јер се ради о објекту који ће брзо вратити уложени новац.

Расправе око изградње моста трају већ дуго. Он је још деведесетих "виђен", као најбоље решење, најављивана је често његова изградња, али, углавном због мањка новца, тај пројекат није започет. У последње време "у оптицају" је била идеја коју су заговарали појединци да се уместо моста обале Боке споје подводним тунелом, који, наводно, не би ометао "природне визуре" Боке и њених старих насеља. Но та идеја није добила више присталица.

ДУЖИНА - КИЛОМЕТАР

МОСТ који ће спојити обале уместо трајеката биће дугачак око 1.000 метара, висок 65 метара и имаће четири коловозне траке. Његовом изградњом биће елиминисано "уско грло", испод моста ће и највећи прекоокеански бродови несметано улазити у Которски залив.