Једина поморска линија између Црне Горе и Европе, Бар–Бари-Бар поново ће бити обустављена од 1.децембра јер тада истиче уговор који је црногорска државна компанија „Барска пловидба“ пролетос потписала са хрватском Јадролинијом.

Из Барске пловидбе најављују куповину половног путничког брода који би у најидеалној варијанти могао почетком фебруара запловити на линији Бар–Бари-Бар.


Држава и фондови, већински власници, Барске пловидбе, променили су своја четри представника у одбору директора који су били именовани пре четри месеца.


Новоизабраним члановима одбора директора Барске пловидбе у приоритетима је да сачувају два теретна брода и покушају обновити линију Бар-Бари-Бар коју је Црна Гора лани изгубила након 52 године.


Нови одбор директора Барске пловидбе којим председава капетан Љубо Кочовић каже да лично не би ни дошао у Барску пловидбу да не верује у успех.


- Мишљења сам да предузеће има перспективу, али морају се постићи одређени предуслови, превасходно јачање техничког и комерцијалног сектора. Рачунамо да ћемо успети. Један од чланова одбора директора Радојица Лазаревић и технички директор Душан Ђуришић били су у Индији где се налази наш теретни брод “Бар” и продужили су потребне сертификате. То је у плану и са бродом “Будва” како би та два теретна брода могла несметано да превозе терете, казао је Кочовић додајући да је један од приоритета набавка путничког брода пошто Црна Гора заслужује да има излаз у Европу поморским путем, преко Бара за Бари.


- Брод хрватске Јаролиније „Дубровник“ ће пловити до краја новембра и линија Бар–Бари–Бар ће бити поново обустављена. Уколико успемо да купимо путнички брод „Барска пловидба“ би обновила линију Бар–Бари-Бар, а ако не купимо брод, једино што нам преостаје јесте да преговарамо са иностраним бродарима за наредну годину. На тржишту наравно има половних путничких бродова. Ових дана планирам са техничких директором да прегледам један путнички брод, који је у добром стању. Имамо још пет–шест бродова који би по карактеристикама могли задовољити пловидбу на линији Бар–Бари-Бар. Бродова има, међутим, треба обезбедити средства - казао је Кочовић.


Прочитајте још: Линију Бар-Бари-Бар преузимају Хрвати или Албанци


Људи из струке који су сада на челу Барске пловидбе, мишљења су да се половни путнички брод може купити за 5-6 милиона евра.
Чланови одбора директора Барске пловидбе у претходна два мандата су тврдили да Барска пловидба има пара за куповину путничког брода, чак се јавности пласирала идеја о куповини новог путничког брода, уз тврдњу да на светском тржишту нема половних путничких бродова.


Резултат њиховог рада је чињеница да је Црна Гора остала без једине редовне поморске линије Бар–Бари–Бари, од 3.децембра 2016.

- Барска пловидба нема довољно пара за куповину половног брода. Неопходно је разговарати са банкама јер „Барској пловидби“ од половине 2018. следе рате за теретне бродове. Постоји реална шанса да обезбедимо новац делом кроз кредит, а предузеће има и некретнине које би се могле уновчити, и наравно следе разговори са владом, казао је Кочовић додајући да се не искључује и партнерски однос за обнављање линије.


Прочитајте још: Влада није дала подшку садашњим члановима Одбора директора Барске пловидбе


Барска пловидба на истеку 2017.године нема бизнис план.
Говорећи о визији развоја поморског предузећа као човек из струке, Кочовић наводи да је у плану набавка и два мања половна теретна брода око 3.000 тона, који би возили терете по Јадрану. У Барској пловидби размишљају о успостављању линије Вирпазар


– Скадар што би била интересантна туристичка понуда, како за туристе који се одмарају у ове две државе, тако и за госте са крузер бродова.
Велика средства издвајају се за плате преко 50 запослених у фирми, од којих је значајан број вишак.


- Радимо нову систематизацију, а када иста буде завршена видећемо како ћемо са вишком запослених. Једна од првих одлука новог одбора директора је да нећемо за сада давати отпремнине, нити ћемо примати нове људе. Покушаћемо упослити људе који су у предузећу. Није поента отпуштати, већ упошљавати, прво запослене па како се фирма развија онда и размишљати о запошљавању нових људи, али стручних и квалификованих који имају искуство у поморској привреди, закључио је Кочовић


БРОДОВИ ИЗДАТИ ИСПОД ТРЖИШНЕ ЦЕНЕ

Три дана пре него што је именован садашњи Одбор директора, њихови претходници су потписали, односно продужили уговор о најму два теретна брода:“Бар”и “Будва” са компанијом „Сеа Пионеер Лтд“.
-Уговор је потписан на 8.400 $ по броду, умањено за брокерску провизију. Чињеница је да су возарине порасле на светском тржишту, али би након што је потписан, раскидање уговора било на штету Барске пловидбе. Покушаћемо уговорити са унајмитељем из Турске да путни трошкови помораца који се укрцавају и искрцавају буду на терет унајмитеља. Свакако убудуће ће се водити рачуна да укрцаји и искрцаји се врше у лукама које су географски ближе због цена авио карата што није занемарљива цифра, казао је Кочовић. Према његовим речима дневне возарине јесу варијабилне, а сада износе око 11,5 $. За 8.децембар је заказана ванредна седница акционара. Тада би требао бити именован ревизор Друштва за 2017.
- Чекамо завршни финансијски рачун, мишљење ревизора па ћемо тада знати где смо и са чиме располажемо, казао је Кочовић.