ЦГ: Чистка на железници због милионског дуга
05. 04. 2017. у 09:17
Одлуком Владе Црне Горе, у стратешком јавном предузећу смењено 14 чланова борда директора. Менаџмент четири важне компаније направио "минус" од 10 милиона евра
Фото: Б. РАДОСАВОВИЋ
Чак 14 директора четири црногорске железничке компаније смењено је одлуком Владе Црне Горе! Ова "сеча" уследила је након катастрофалног пословања - нагомиланих губитака, милионских дуговања за порезе и доприносе запослених и многих других неизмирених обавеза од готово десет милиона евра! Једина компанија која позитивно послује и нема порески дуг је "Монтекарго", али је смена и њу дотакла. Из борда директора изашли су Решад Нухоџић, Станислава Мартиновић, Ћазим Хоџић и Веселин Ковач. Славенко Јовановић једини је члан борда директора који је и даље на тој функцији. Ова компанија је минулу годину завршила са 12.800 евра у плусу и без пореских обавеза.
"Новостима" је јуче потврђено у Влади да су лоши резултати пословања кључни разлог смене. У компанији "Железничка инфраструктура" "преживео" је једино Љубомир Сошић, док је бивши председник борда директора Жарко Штурановић поднео оставку, а због истека мандата смењени су Спасо Поповић, Биљана Шофранац и Предраг Лутовац.
Компанија дугује радницима 1,4 милиона евра за превоз, који им није исплаћиван од 2008. до 2013. године. Ради се о најмногољуднијем предузећу са преко 800 запослених, које је 2016. годину завршило са губитком од 3,5 милиона евра.
Чистка је уследила и у другом најмногољуднијем предузећу - "Железничком превозу", а једино је на радном месту остао члан борда директора Ваљон Мехмедовић. Смењене Душана Радоњића, Фарука Аговића, Срећка Меденицу и Драженску Симовић заменили су Елдин Муцевић, Милан Попадић и Невенка Гаровић.
Предузеће дугује држави, по основу пореза и доприноса, око три милиона евра. Ревизорска контрола је утврдила да је "Железнички превоз" последњи пут уплатио плате са порезима 2013. Компанија је у 2015. остварила губитак од 1,6 милиона евра, на крају трећег квартала прошле године забележен је минус од 60.000 евра.
Подсећамо да су обе ове компаније пре шест и седам година од државе добиле 29 милиона евра државних гаранција, иако су лоше пословале. Уз то, "Железничка инфраструктура" је управо ових дана за реконструкцију пруге добила још 20 милиона евра уз гаранције Владе!
У компанији "Одржавање железничких возних средстава" (ОЖВС) смењени су Ђок Дедвукај и Марко Бертањоли. По истом основу као остале компаније и ова је у дуговима - 1,6 милиона евра.
КВАРОВИ
Чести кварови локомотива додатно су угрозили одвијање саобраћаја на црногорским пругама. Према налазу инспектора, почетком године била је исправа само једна локомотива, док је повремено била ангажована још једна, због чега је и дошло до повременог отказивања великог броја возова.
alfa...!
05.04.2017. 14:45
Zašto ih smenjujete,u zatvor sa njima ,toliko dugo dok ne vrate pokradeno...........
ma sad ce oni da procvetaju sa nato,oni ce im dati dve lokomotive,ma deset,mozda sto,zavisi koliko su im blizu izbori.
Коментари (2)