Пруга до Косова и Београда

М. ДРОБЊАК

13. 03. 2017. у 13:21

Црна Гора амбициозно најављује ширење железничке мреже у наредних 10 година. У плану реконструкција трасе црногорског дела пруге Бар – Београд

Пруга до Косова и Београда

Детаљна обнова пруге Београд - Бар фото М. ДРОБЊАК

Десетогодишњим планом "Железница Црне Горе" предвиђена је, између осталог, изградња пруге од Пљеваља, преко Равне Ријеке и Берана, до Косова, која би коштала најмање 1,2 милијарде евра и чија би дужина била између 110 и 130 километара.

- Урађени су студија оправданости и идејно решење, а разрађивано је седам варијанти решења и предложена је изградња терминала у Беранама. За изабрану варијанту деонице Пљевља - Бијело Поље (Равна Ријека) процењено је да је потребно 745 милиона евра, а за деоницу Бијело Поље (Равна Ријека) - Беране - граница с Косовом изабране су две варијанте и за њих је потребно 523 милиона евра, односно 544 милиона - наводи се у Стратегији развоја.

Прииком градње морало би се урадити најмање 19 километара тунела и шест километара мостова. Пруга би имала један колосек, са доминантно теретним саобраћајем и брзином возова у мешовитом саобраћају до 100 километара на час.

Као два приоритетна инфраструкурна пројекта, када је железница у питању, за период до 2020. године, предвиђене су реконструкција и електрификација железничке пруге Подгорица - Тузи - граница са Албанијом и реконструкција деонице Бар - Врбница на прузи Београд - Бар.

Реконструкцијом пруге Подгорица - Тузи - граница са Албанијом планиране су реконструкција и модернизација колосека у дужини од 25 километара. Процењена вредност инвестиција за овај пројеката је 37 милиона евра.

- За пругу Београд - Бар, деоница пруге кроз Црну Гору Врбница-Бар, где је потребно извршити модернизацију сигнално-сигурносног система, ремонт горњег и доњег строја пруге, реконструкцију 106 тунела и 96 мостова, до сада је обезбеђено 64,5 милиона евра (процена из 2015. године), а још недостају средства у износу од 183,2 милиона евра, наведено је у Стратегији развоја железнице.

КРАК ЗА ПРИЈЕПОЉЕ

Раније је потенцијални инвеститор за изградњу цементаре у Плевљима ГПУ "Сфера" из Санкт Петербурга, да би се обезбедио јефтинији, односно једино могућ транспост великих количина цемента, понудио 95 милиона за изградњу крака пруге према најближој железничкој станици Пријепоље. "Сфера" је тада изразила заинтересовност за експлоатацију лапорца из пљеваљског басена, посебно с техногеног лежишта "Јагњило", где би у почетној фази изградила цементару капацитета милион и по тона цемента годишње. У ту инвестицију уложила би 220 милиона евра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације