Организација потрошача Ефектива саопштила је да пред Министарством трговине, туризма и телекомуникација покреће поступак за заштиту колективних интереса поторшаца против компаније СББ која на територији Србије врши услугу дистрибуцију кабловске телевизије као и интернет и сигнала за фиксну телефонију.

Како наводфе у саопштењу које су доставили медијима разлог за покретање поступка је "непоштена пословна пракса која се огледа у чињеници да СББ користи електричну енергију корисника својих услуга за функционисање и испорују сигнала кабловске телевизије коју и наплаћује".

Поступак покрећу, како кажу, након медијских информација према којима компанија СББ прикључује уређаје за напајање водова на електрична бројила потрошача и тиме обезбеђује функционисање система.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - „Електране“ и Град од СББ траже 1,18 милијарди

Ефектива наводи да потрошач на чије бројило је прикључен уређај СББ самим тим плаћа увећан рачун за струју а при том плаћа и услугу коришћења СББ.

Након што су им се, како тврде, са замеркама поп том питању јавиле десетине потрошача, а с обзиром да не постоје техничке могућности за проверу истинитости тих сумњи, те на чињеницу да је терет доказивања на страни трговца, Ефектива је одлучћила да покрене поступак.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -  Весић најавио тужбу Града против СББ-а и кривичне пријаве против одговорних у "Београдским електранама"

У саопштењу Ефектива наводи да је компанија СББ таквим понашањем перекршила више законских одредби, због чега "предлаже надлежном органу да донесе привремену меру за отклањање неправилности и спречи даљи настанак штете за потрошаче тако што ће обавезати компанију СББ да обустави испоруку рачуна док се наведене повреде не отклоне и док се не утврди висина евентуалне штете која је нанета потрошачима".

Уколико се утврди да је потрошачима нанета штета, она би могла да се надокнади у новцу или компензује кроз пружање услуге, наводи у саопштењу Ефектива.