AМЕРИЧКА федерална трговинска комисиjа (ФTЦ), казнила jе компаниjу "Феjсбук" са пет милиjарди долара због кршења приватности милиона својих корисника и лошег опхођења према корисницима друштвених мрежа! Oво jе наjвећа казна коjа jе икад одређена технолошкоj компаниjи и драматично превазилази претходни рекорд од 22 милиона долара, са колико jе кажњен "Гугл" 2012. године.

Одлука о казни одобрена је са три гласа "за" посланика Републиканске странке, док су "против" била два посланика Демократске странке. На казни још треба да ради грађанско одељење Министарства правосуђа.

Истрага о "Феjсбуку" покренута је прошле године након што је откривено да је британској саветничкој фирми "Кембриџ аналитика", која је радила кампању за Доналда Трампа на изборима 2016, омогућила да користи податке о 87 милиона америчких грађана корисника друштвене мреже. "Кембриџ аналитика" је те податке искористила како би пласирала циљане огласе у кампањи за избор Трампа за председника САД.

У уговору са ФТЦ-ом из 2011. "Феjсбук" је обећао транспарентније руковање корисничким подацима и, такође, обавезао се да ће јасније информисати кориснике када се њихове информације деле са трећим странама и затражити њихову сагласност.


Прочитајте још: Фејсбуку казна од пола милиона фунти због лоше заштите података


"Феjсбук" се није оглашавао поводом ове рекордне казне за непоштовање одредаба о заштити података. Крајем априла су у концерну саопштили да су за сваки случај определили три милијарде долара за могућу казну, али ће она сада бити за још две милијарде виша.

За многе казна од пет милијарди долара би представљала тежак ударац, али "Фејсбук" није као већина компанија. Имао је приходе од готово 56 милијарди долара прошле године, а ове године аналитичари очекују око 69 милијарди долара.


БЕЗ КОМЕНТАРА

ОЧИГЛЕДНО је "Фејсбук" добро припремљен за ову дуго очекивану казну и не очекује се да ће она много погодити дубоке џепове овог медијског гиганта. Још се, међутим, не зна да ли ће према компанији бити предузете додатне мере, као што је повећани надзор о заштити приватности или да ли ће бити неких личних последица за Марка Закерберга, генералног директора компаније.