ЧИКАГО - Амерички произвођач авиона Боинг тврди да је завршио развој софтверског решења за проблематични авион "737 макс", јавља Си-Ен-Ен.

Након 207 пробних летова у трајању од 360 сати, Боинг је, како је саопштено, спреман да пусти у употребу ажурирани софтвер за систем контроле лета, који је под истрагом због учешћа у две авионске несреће.

Софтвер је, како је наведено, сада спреман за процену америчке Федералне управе за авијацију (ФАА) и њених партнера у земљама које желе да изврше контролу над софтвером.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ИСТРАГА О ПАДУ "БОИНГА 737 МАКС": Сигнал из софтвера одвео у смрт

"Остварујемо јасан и стабилан напредак, и уверени смо да ће '737 макс' са ажурираним МЦАС софтвером бити један од најсигурнијих авиона икада", изјавио је генерални директор Боинга Денис Муленбург.

Авиони типа "737 макс 8" и "737 макс 9" приземљени су широм света након што се пре два месеца срушио авион "Етиопијан ерлајнса". Та несрећа је, према оценама истражитеља, наликовала насрећи из прошле године када се срушио "737 макс" индонежанске авиокомпаније "Лајон ер". У те две кобне несреће, живот је изгубило 346 људи.

У оба случаја, аутоматизован систем за контролу лета или МЦАС је аутоматски спустио нос авион док су се пилоти борили да поврате контролу.

Из Боинга, међутим, сада поручују да ће после извршених поправки МЦАС убудуће добијати податке са два, а не само једног сензора, због чега ће авион бити мање подложан паду због погрешних података.