АРСЕН Лупен. Џентлмен, обијач и авантуриста, прекривен плаштом мистерије. Жене му узимају срце и разум. Он заводник, опасног занимања, порочан и страствен. Пате за њим, предале би му се радо и лако. Псеудоними, скривање, узбудљив живот. Пријеми, прерушавање, шармирање. И данас будним сањарима удахњује лутајући ветар у леђа. То је она Француска из доба бел епока, са помало детињастим и симпатичним анархистом из пера Мориса Леблана који облачи кожу детектива. Крађа је ту само успутни детаљ.

СИРАНО де Бержерак. Одважни писац и љубитељ двобоја, мада либертинских назора, с позамашним али не баш превеликим носем, адаптативно је инспирисао драматурга Едмона Ростана за представу о романтичном хероју, чији се живот одиграва између части и неузвраћене љубави, потајно заљубљеног у рођаку, који одбија заштиту чувајући сопствену слободу у одлучивању, а своје љубавно писмо великодушно уступа супарнику, умирући усправно, с мачем у руци, у мешавини патетике и узвишености, у алтернацији енергије и меланхолије, лојалан и идеалиста.

АСТЕРИКС. Најпопуларнији анимирани Француз на свету, преведен у савремено доба чак на латински и старогрчки, бистрог ума, доскочан, врцав али сталожен, мудар, низак и мршав, али жилав, самосвојан, сигуран у себе, сналажљив, несистематичан, импровизатор, родољуб, силан, али уз помоћ чаробног напитка, у пародији инспирисаној традицијом, обичајима и стереотипима о француском друштву.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ЗАПИСИ ИЗ ПАРИЗА: Град у сликама

ОБЕЛИКС. Астериксов најбољи пријатељ по одлуци Ренеа Гошинија и Албера Удерца, незасита гладница, ловац, љубитељ гозби. Сам против целе центурије. Корпулентан и несамокритичан. Себе види у два броја мањем оделу. Контрадикторни је Астериксов одраз у огледалу, љут кад примете да је дебео, релативизујући сопствену слику и прилику. Саосећајан, великог срца и стомака, потајно и неузвраћено заљубљен, и поред свог габарита, афективан и нежан. Громада која воли тучу и уме да заплаче. Обожава тужне љубавне приче, али и оне које се лепо заврше.

ЖЕРАР Депардје. Гурман, културни патриота, Гал широког геста и појаса, нехајан за параграфе, прекомеран у сваком погледу, човек с једним и хиљаду лица, утопљен у вину, бос на кухињским плочицама док волшебном пируетом, достојном кулинарског официра с пет звездица, хитрим покретом руку засипа крупном морском сољу укрчкани одрезак, порески дисидент, само свој и свачији, који говори једино оно што хоће да каже, са запршком, без задршке и запрека.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ЗАПИСИ ИЗ ПАРИЗА: Чоколада 

ОСОБИНЕ ових пет личности, од којих су неке измишљене, а друге стварне, међу којима се последњи опробао у улогама неких од њих, чине, и данас, у оном делу који се односи на ларпурлар и тестамент бонвивана, елементе става и размишљања Француза о самима себи. Због тога се овде, ваљда, и тако тешко прима тај либерални капитализам, коме каменице, у симболичном излогу, толико често крше врат.