ПАТРОЛА: Ноћни пресретачи редом пишу казне и ником не праштају

М. РОГАЧ - С. СРЕТЕНОВИЋ

11. 12. 2016. у 21:01

"Новости" са саобраћајцима на ауто-путу од Велике Плане до Шимановаца у провери нових пресретача. Ометачи не могу да утичу на рад новог система. Бахати странац јурцао више од 150 на сат

ПАТРОЛА: Ноћни пресретачи редом пишу казне и ником не праштају

Нови уређаји су подешени да сами бележе прекршаје,фото П.Милошевић

НЕСАВЕСНИ возачи велики су проблем на српским друмовима, па ми на њих мотримо без престанка, и дању и ноћу, буквално 24 сата. Нови уређаји су подешени да сами бележе прекршаје, праштања - нема. Казне се пишу за све, било то претицање зауставном траком, прекорачење брзине или, не дај боже, вожња у алкохолисаном стању.

Овако, за "Новости", прича Далибор Јовановић, који са колегама Сашом Милошевићем и Гораном Вучковићем у "шкоди суперб" крстари усред ноћи ауто-путем, од Велике Плане до Шимановаца. Они "управљају" најмодернијим пресретачем, системом који сам препознаје таблице и мери брзину у шест трака. Због тога им, кажу наши домаћини док се седамо у унутрашњост сасвим обичног, а тако јединственог аутомобила, ништа не промиче.

- Осим што уређај може да се подеси да аутоматски слика, сада имамо ту могућност да одмах проверимо да ли се те таблице потражују и њихово важење - открива Саша Милошевић. - Чешки радар "рамен 10ц" не може ништа да омете, а подешен је тако да прекршаје снима тек када се пређе одређена брзина.

Чувари реда на друмовима свакодневно се боре са бахатим возачима и скоро да не прође дан да не ухвате оне који јуре и више од двеста километара на сат. Посебна прича је управо ноћна вожња.

- Не постоји договор с возачима, а ако покушају да се правдају, само покажемо слику прекршаја коју су управо направили - објашњава Јовановић, док се укључујемо на ауто-пут. - База података која је у гепеку све чува, па је брисање фајла немогуће!

Чим смо прошли наплатну рампу на Бубањ потоку, тако је камера одмах ухватила "ауди" који је прекорачио дозвољену брзину за скоро 30 на сат. Снимак јасно показује 149, а дозвољено је 120. Наша "Шкода" убрзо стиже возило са бахатим возачем и аблендује му. Позиционира се испред њега и обавештава га да се заустави.

Возач овог возила заустављен пошто је јурцао више од 150 на сат

- Радар је подешен на 141 километар на сат, толико опраштамо возачима, све преко тога се санкционише - каже Саша Милошевић. - Пошто је возач возио преко ограничења, сликан је, заустављен и одмах му пишемо прекршајну пријаву у висини од 5.000 динара. Уколико плати казну у року од осам дана, она ће бити преполовљена.

Само неколико километара даље, лоцирамо странца који није поштовао прописе. Будном оку пресретача није успео да умакне. "Опел" је возио више од 150 километара на сат и возач одмах плаћа казну од 2.545 динара - половина казне од пет хиљада плус поштарина.

- Свака општина има свој налог, проценат од казне коју напишемо иде локалној самоуправи - каже Горан Вучковић док пише записник. - Пошто ја водим записник, морам да имам сертификат, а казна се осим у записник уписује и у компјутерски систем.

Горан Вучковић

Полицајци у пресретачу морали су да прођу посебну обуку да би могли да раде овај захтеван посао. Присебни и озбиљни, Јовановић и Милошевић објашњавају да, када осете умор, мењају се да би наставили да обављају свој задатак.

За несавесне праштања - нема

- Сви возачи који су у нашој јединици прошли су обуку вожње, а ми смо имали обуку баш на овом аутомобилу пре него што смо почели да га користимо - каже Милошевић.

Како су нам рекли наши домаћини, заустављање возача није обавезно. Уколико уоче да је саобраћај превише густ, обустављају потеру и податке шаљу колегама у следећим секторима.

- Због безбедности свих учесника у саобраћају, која нам је на првом месту, не јуримо баш за свима - додаје Вучковић. - Нико не може да побегне од казне. А уколико га не стигнемо ми, казну ће платити или на наплатној рампи или на граници.

Далибор Јовановић и Саша Милошевић у акцији


ПОЛИГЛОТЕ

ЗБОГ природе посла којим се баве, полицајци који возе ноћног пресретачаа знају на више језика да се споразумеју за возачима које зауставе на ауто-путу.

- Углавном причамо на немачком, а дешавало се каткад да се са возачима и теже споразумемо, јер они терају по своме - прича кроз смех Јовановић. - Муке сам имао да објасним Турчину из Француске зашто је заустављен.



ЛЕТЊА СЕЗОНА

КАКО кажу наши саговорници, много већа фреквенција саобраћаја је лети, па тада напишу и више казни.

- Дешавало ми се да изађем ујутру на терен у 7 и да у првих сат и по ухватимо четири странца која су возила преко 200 на сат - објашњава Саша Милошевић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (30)

Coa

11.12.2016. 22:28

@Ivan - Negde sam procitao da su neke profesije oslobodjene vezivanja zbog prirode posla.

Vojislav

11.12.2016. 21:42

Hoće li da presreću neosvetljene traktore? To je realno mnogo veća opasnost nego ako neko vozi 150 na auto putu.

Nikola

11.12.2016. 21:55

Koliko ja vidim sve strani drzavljani voze po Srbiji. Sto moraju nasi organi reda da govore nemacki? Da nece u svabiji da nam se obracaju na srpskom? Ti sto voze 150 km/h verovatno voze sluzbene automobile uglavnom nemackih firmi koje sve drze u Srbiji. Vise smo se vozili nasim putevima pre 40 godina.

Dejan

11.12.2016. 22:09

Jednostavnije, bezbednije i jeftinije je da se duz autoputa postave kamere i radari koji automatski snimaju prekoracenje brzine.

boban23

12.12.2016. 01:39

@Dejan - Hahahaha,velis kamere kraj auto puta,,junace ni zabetonirana zeljezna ograda nije ostala 10 dana da stiti vozace,,mogu samo nebeske kamere za nebeski narod..

Skodom juris Porsea ili Brabusa??

11.12.2016. 22:10

Ovo sto nam pricaju presretaci pojma nema. Vracao sam se letos iz Grcke i kolone turskih gastarbajter su se kretale 180 km/h najmanje. U kolonama je bilo 4 pa do 8 vozila i niko ih nije presretao. Mozda su ih slikali pa posle naplacivali kazne. Ne znam. Ali kakva je sigurnost nas obicnih vozaca koji se sa porodicama vracamo sa mora kad niko ovu bezobzirnu voznju ne zaustavlja? Uz to vozila su bila nikad besnija, tako da presretaci nisu stigli ni da im mahnu kroz prozor.

Ivan

12.12.2016. 01:15

@Skodom juris Porsea ili Brabusa?? - Nije samo Skoda uposlena na auto putu,probaj pa ces videti sta sve voze...

Vozač profesionalac

11.12.2016. 22:11

Ako su vozili 150 tamo gde je ograničenje 120km/h, da li je moguće da je kazna samo 5000din (2500)? Šta je sa onim da je kazna, ako voziš 21km/h preko ograničenja oduzimanje dozvole?? Gde je tu nasilnička vožnja? Da li je moguće da se u ovoj zemlji onaj koji ne upali svetlo i onaj koji ne veže pojas kažnjavaju isto kao i onaj koji vozi zaustavnom trakom, vozi 150km/h i sl.?

e moj profesionalac

15.12.2016. 21:47

@Vozač profesionalac - U naseljenom mestu na 21km/h ide dozvola, van naseljenog mesta na 41km/h. Voznja zaustavnom trakom nosi kaznu od 1000€ i 8 meseci bez dozvole. Voznja bez svetala na osvetljenom putu je 3 meseca bez dozvole i 15000dinara, a na neosvetljenom dosta stroza. Ne vezivanje pojasa je 5000 dinara.

alemare23

03.01.2017. 00:34

@Vozač profesionalac - svaka čast na razmišljanju, ali ovo je srbija- nema ko da ti odgovori ...

Gresni pop Milorad

11.12.2016. 22:11

E da mi je samo jednom da vidim da nekom tatinom sinu i bahatom vozacu iz vlade napisu kaznu pa neka odmah i meni napisu...

Nova godina

11.12.2016. 22:14

stize nova godina, pa drzava u akcije punjenja kase ukljucuje i gastarbajere. Nedaj boze da neko promakne :)))

Vukoje Babusnica

11.12.2016. 22:20

Bravo. Što više ovakvih nam treba. Ja bi uveo i hapšenje čim pokuša da se pravda na 171km/h.

bikkojisedi

11.12.2016. 22:20

stranac kod nas placa 2500 din za prekoracenje brzine a mi u inostranstvu 250e ??? gde je tu reciprocitet?? i sta znaci tolerisemo prekoracenje do 20 na sat. znaci da maksimalna brzina nije onda 120 nego 140 na sat ili gresim?

alfa...!

13.12.2016. 10:27

@ bikkojisedi - Vi bi uveli socialistični reciprocitet,jeste li čuli za bumerang,to je vrlo opasna stvar....................

Doris

11.12.2016. 22:22

Nema potrebe jurcati po autoputu. Samo postaviti kamere, npr. kao u Austriji i na kucnu adresu stize slicica sa kaznom. Ako se ide preko suda kazna do 10x veca, sve fino i kulturno. Stranci na izlazu iz zemlje placaju, a novcani iznos koji se naplacuje mandatno barem 5x veci. Za godinu dana svi paze na ogranicenje + iskljucen ljudski faktor.

Zoran Petrovic

11.12.2016. 22:36

A da li bi mogli da provedu par dana i noci na deonici benz pumpa Zmaj-benz pumpa Mali Mokri LugBio bih im neizmerno zahvalan ...i to ne samo ja

Stefan

11.12.2016. 22:58

Smatram da je kazna od bruto 5000 dinara suvisno mala, i tolerancija (141 umesto malo iznad 120 km/h) suvise velika

Aleksandar

12.12.2016. 10:02

@Stefan - Tolerancija je sasvim OK!!! 140 Km na auto putu je sasvim dovoljno i ne prebrzo!!!!

Krle

12.12.2016. 11:45

A zar ne bi trebalo da pise "PRATITE NAS" a ne "PRATI ME"? Gde je nestala kultura sa ovih prostora?

followmeanefollowus

17.12.2016. 22:56

@Krle - Otišla za pismenošću. "PRATITE ME" a ne "PRATITE NAS" ili "PRATITE ME". Za ostalo se slažem.

Zivan

12.12.2016. 13:16

Kazna za tog vozaca, stranca, od 2500 din je smesna! Za nas u Srbiji, koji radimo za 200 evra je ogromna. Kad plati smesnu kaznu opet ce da vozi 200!!Dakle, opet sirotinju po dzepu, a bahati nastavljaju po starom...

smb

12.12.2016. 13:44

bravo postovani saobracajci. konacno je drzava nabavila ovakvu opremu. kod nas na zapadu ne intervenisu samo kad je brzina u pitanju vec i kad je razmak mali (2 sekunde) i kad se farovima "krci put", preticanje sa desne strane... ukratko, sankcionisu i snimaju sve prekrsaje koje uoce. treba da vas ima mnogo, mnogo vise, svuda, u kracim razmacima, 24 casa. ali bar je ova vrsta kontrole pocela. pozdrav.