ПАТРОЛА: Ноћни пресретачи редом пишу казне и ником не праштају
11. 12. 2016. у 21:01
"Новости" са саобраћајцима на ауто-путу од Велике Плане до Шимановаца у провери нових пресретача. Ометачи не могу да утичу на рад новог система. Бахати странац јурцао више од 150 на сат
Нови уређаји су подешени да сами бележе прекршаје,фото П.Милошевић
НЕСАВЕСНИ возачи велики су проблем на српским друмовима, па ми на њих мотримо без престанка, и дању и ноћу, буквално 24 сата. Нови уређаји су подешени да сами бележе прекршаје, праштања - нема. Казне се пишу за све, било то претицање зауставном траком, прекорачење брзине или, не дај боже, вожња у алкохолисаном стању.
Овако, за "Новости", прича Далибор Јовановић, који са колегама Сашом Милошевићем и Гораном Вучковићем у "шкоди суперб" крстари усред ноћи ауто-путем, од Велике Плане до Шимановаца. Они "управљају" најмодернијим пресретачем, системом који сам препознаје таблице и мери брзину у шест трака. Због тога им, кажу наши домаћини док се седамо у унутрашњост сасвим обичног, а тако јединственог аутомобила, ништа не промиче.
- Осим што уређај може да се подеси да аутоматски слика, сада имамо ту могућност да одмах проверимо да ли се те таблице потражују и њихово важење - открива Саша Милошевић. - Чешки радар "рамен 10ц" не може ништа да омете, а подешен је тако да прекршаје снима тек када се пређе одређена брзина.
Чувари реда на друмовима свакодневно се боре са бахатим возачима и скоро да не прође дан да не ухвате оне који јуре и више од двеста километара на сат. Посебна прича је управо ноћна вожња.
- Не постоји договор с возачима, а ако покушају да се правдају, само покажемо слику прекршаја коју су управо направили - објашњава Јовановић, док се укључујемо на ауто-пут. - База података која је у гепеку све чува, па је брисање фајла немогуће!

Чим смо прошли наплатну рампу на Бубањ потоку, тако је камера одмах ухватила "ауди" који је прекорачио дозвољену брзину за скоро 30 на сат. Снимак јасно показује 149, а дозвољено је 120. Наша "Шкода" убрзо стиже возило са бахатим возачем и аблендује му. Позиционира се испред њега и обавештава га да се заустави.
Возач овог возила заустављен пошто је јурцао више од 150 на сат

Само неколико километара даље, лоцирамо странца који није поштовао прописе. Будном оку пресретача није успео да умакне. "Опел" је возио више од 150 километара на сат и возач одмах плаћа казну од 2.545 динара - половина казне од пет хиљада плус поштарина.
- Свака општина има свој налог, проценат од казне коју напишемо иде локалној самоуправи - каже Горан Вучковић док пише записник. - Пошто ја водим записник, морам да имам сертификат, а казна се осим у записник уписује и у компјутерски систем.
Горан Вучковић

Полицајци у пресретачу морали су да прођу посебну обуку да би могли да раде овај захтеван посао. Присебни и озбиљни, Јовановић и Милошевић објашњавају да, када осете умор, мењају се да би наставили да обављају свој задатак.
За несавесне праштања - нема

- Сви возачи који су у нашој јединици прошли су обуку вожње, а ми смо имали обуку баш на овом аутомобилу пре него што смо почели да га користимо - каже Милошевић.
Како су нам рекли наши домаћини, заустављање возача није обавезно. Уколико уоче да је саобраћај превише густ, обустављају потеру и податке шаљу колегама у следећим секторима.
- Због безбедности свих учесника у саобраћају, која нам је на првом месту, не јуримо баш за свима - додаје Вучковић. - Нико не може да побегне од казне. А уколико га не стигнемо ми, казну ће платити или на наплатној рампи или на граници.
Далибор Јовановић и Саша Милошевић у акцији

ПОЛИГЛОТЕ
ЗБОГ природе посла којим се баве, полицајци који возе ноћног пресретачаа знају на више језика да се споразумеју за возачима које зауставе на ауто-путу.
- Углавном причамо на немачком, а дешавало се каткад да се са возачима и теже споразумемо, јер они терају по своме - прича кроз смех Јовановић. - Муке сам имао да објасним Турчину из Француске зашто је заустављен.

ЛЕТЊА СЕЗОНА
КАКО кажу наши саговорници, много већа фреквенција саобраћаја је лети, па тада напишу и више казни.
- Дешавало ми се да изађем ујутру на терен у 7 и да у првих сат и по ухватимо четири странца која су возила преко 200 на сат - објашњава Саша Милошевић.
Ivan
11.12.2016. 21:28
Znacu ne vezuju pojaseve u kolima.
@Ivan - Negde sam procitao da su neke profesije oslobodjene vezivanja zbog prirode posla.
To cenim i treba od Horgosa do gradine uzduz i popreko i malo je jedan treba vise od 20 .
Hoće li da presreću neosvetljene traktore? To je realno mnogo veća opasnost nego ako neko vozi 150 na auto putu.
Koliko ja vidim sve strani drzavljani voze po Srbiji. Sto moraju nasi organi reda da govore nemacki? Da nece u svabiji da nam se obracaju na srpskom? Ti sto voze 150 km/h verovatno voze sluzbene automobile uglavnom nemackih firmi koje sve drze u Srbiji. Vise smo se vozili nasim putevima pre 40 godina.
Коментари (30)