ГОТОВО половина светског становништва (3,48 милијарди људи) користи друштвене мреже, показало је истраживање Дигитал 2019, а управо са циљем да се укаже на утицај друштвених мрежа на свакодневицу установљен је Међународни дан друштвених мрежа, који се обележава 30. јуна.

У просеку, људи на друштвеним мрежама проведу 116 минута дневно што употребу друштвених мрежа поставља на друго место најзаступљенијих активности у слободно време – одмах иза гледања телевизије, резултати су анализе.

Профил на Фејсбуку има чак 2,3 милијарде људи, док Инстаграм користи једна милијарда.

Развој друштвених мрежа и дигиталне сфере уопште утицао је и на количину информација којој су изложени корисници интернета. Према Форбсовом извештају, људи сваког минута поделе 456.000 твитова и поставе 46.740 фотографија на Инстаграм, па се поставља питање како корисници да дођу до информација које су им стварно битне.

Како показује истраживање Глобалног веб индекса, чак 42 одсто људи користи друштвене мреже како би знали шта се дешава њиховим пријатељима и то је најчешћи разлог за употребу друштвених мрежа. Информисање о актуелним вестима и догађајима други је разлог за коришћење друштвених мрежа, а испуњавање слободног времена на трећем.

Такође, људи користе друштвене мреже како би пронашли шаљиве садржаје, поделили фотографије и видео садржаје са пријатељима, али и како би пронашли производ који им је потребан.