„ИНСТАГРАМ“ данас користе скоро сви, неки за забаву, неки за маркетинг, а неки чак и живе од њега. Управо зато, промена која ће можда уследити на овој мрежи изазвала је различите реакције корисника широм света, па и код нас.

Шта је битније – популарност или аутентичност? Ваш одговор ће ускоро можда бити веома важан јер Инстаграм испробава скривање броја лајкова свима осим онима који их добијају, са тежњом да људе ослободи друштвеног притиска и стави акценат на садржај.

Ова промена се тренутно тестира у Канади и није сигурно да ће заживети. Ако буде примењена остаје непознаница како ће утицати на кориснике. Мишљења стручњака су подељена.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Инстаграм прекршио правило: Обрисали профил корисника и његов надимак дали краљевској породици

„Не мислим да је добро јер се одустаје од суштине друштвених мрежа, а то је да је све свима видљиво увек и заувек. Ми живимо у дигиталној ери већ више од 15 година и заправо реакција и интеракција других људи јесте оно што даје релевантност садржају“, рекла је Ана Мирковић са Института за дигиталне комуникације.

„За пословне и приватне кориснике ова промена би била сјајна јер бисмо се бавили важним стварима, да садржај буде релевантнији, бавили бисмо се људима који заправо прате и који су раније лајковали и коментарисали“, истакао је Никола Вуковић, оснивач маркетиншке агенције "Evoke".

Промена би утицала на сва три типа корисника: приватне, пословне и инфлуенсере који зарађују на основу лајкова и интеракција, а експерти се слажу да би измена највише погодила последњу категорију.

„Инфлуенсери ће имати већи проблем да буду пронађени од стране брендова јер ће прва видљива метрика – лајкови бити недоступна. С друге стране, то ће их натерати да буду креативнији, домишљатији у томе како доћи до брендова“, сматра Вуковић.

Према оцени Мирковићеве, више промена биће у сегменту интеракције инфлуенсера са брендовима и друштвеним мрежама него што ће променити став младих.

Инстаграм највише користе млади, који улажу много времена и енергије у одабир нове објаве. Са психолошког аспекта, ако много људи лајкује неки садржај, корисник помисли да је то окружењу важно и да ће његова интеракција са тим допринети личном имиџу.

Ана Мирковић каже да не верује да ће то утицати на индивидуалност младих, али да ће им недостајати транспарентност, као и то да могу да процене колико је садржај атрактиван другима и да ли би желели у томе и сами да учествују.

Предвиђајући коришћење Инстаграма након измене, једни тврде да ће се наћи начин да се заобиђе, а други да ће се људи брзо навићи на промену.

„Инста стори, као један битан вид комуникација на Инстаграму, нема јаван број прегледа. Нико не зна када бренд објави сторy колико он има прегледа. Самим тим и ако објава не буде имала број лајкова, брзо ћемо се навићи на промену“, каже Никола Вуковић.

„Предвиђам да ће сторији бити преплављени садржајима принтскринованих објава где млада особа каже – Погледајте оволико људи ми је лајковало. Не можете транспарентан медији сузбити и спречити друге да сазнају успех одређеног садржаја, увек ће се наћи начин“, закључила је Ана Мирковић.

Док фаза тестирања не буде готова, неће се знати да ли ће нови систем бити примењен. Једно је сигурно – чак и да се то деси, коначна одлука биће у рукама корисника.

(РТС)