У свету је прошле године продато више од 195 милиона таблет рачунара, што је апсолутни рекорд са годишњим растом од чак 68 одсто.

Прошлогодишњи раст продаје на овом тржишту које је угледало светлост дана 2010. покретањем првог иПад-а подстакнуто је лансирањем нових модела са мањим екранима продаваних у просеку по цени од 200 евра и опремљеним Гугловим Андроид системом.

Оперативним системом Андроид било је опремљено 62 одсто таблет уређаја продатих прошле године, 32 одсто системом иОС, Мајкрософтовим тек 2,1 одсто.

Еплови модели таблета са 36 одсто учешће у укупној прошлогодишњој продаји са 70 милиона продатих иПад-ова остаје неприкосновени лидери на овом тржишту.

На другом месту су модели Самсунга са учешћем од 19 одсто у прошлогодошњој продаји и 37,4 милиона продатих уређаја.

Удео у укупној продаји Амазонових уређаја који је 2012. промовисао модел Кајндл (Киндле) прошле године је смањен са 6,6 на 4,8 одсто.

Тајвански Асус модели забележили су раст у продаји повећавши удео на тржишту од 5,6 одсто.

Кинески таблети Леново су такође повећали удео у прошлогодишњој продаји на 3,3 одсто.