Већ две године су прошле откако је завршена изградња моста на Дрини названог "Братољуб", који повезује Братунац у Републици Српској и Љубовију у Србији, али и даље није пуштен у функцију. Проблем је настао код изградње граничног прелаза између БиХ и Србије. За ову намену је потребно 14,5 милиона марака. Управа за индиректно опорезивање БиХ има део новца, али је потребно још три и по милиона марака за затварање финансијске конструкције, као и да се заврши тендер за извођача радова.

Пошто Савет министара ове године није усвојио одлуку о буџету, због чега још нема кључних три и по милиона марака за изградњу граничног прелаза код "Братољуба", мост, иако саграђен, није у функцији за грађане.

У Управи за индиректно опорезивање БиХ кажу, за "Новости", да је УИО већ урадио све неопходно: спроведена је нострификација пројектне документације у БиХ, решени су сви документи за добијање у посед земљишта где ће се градити будући прелаз и прибављене су све неопходне дозволе за градњу.

Прочитајте још - Трнинић: "Братољуба" пустити у рад што пре!

- Након тога, стекли су се услови за расписивање међународног тендера за градњу новог граничног прелаза Братунац. УИО је тај тендер расписао почетком 2019. године. Понуде су у УИО достављене у марту 2019. године. УИО је дошао до краја тендерске процедуре избора најповољнијег извођача. Међутим, у овом тренутку Управа не може донети завршну одлуку о избору најповољнијег понуђача јер немамо обезбеђена сва финансијска средства - појашњава, за "Новости", Ратко Ковачевић, портпарол УИО БиХ.

У Управи за индиректно опорезивање кажу да је укупна вредност изградње новог граничног прелаза Братунац према пројектној документацији 14,5 милиона КМ.

Будући изглед граничног прелаза Фото УИО БиХ

- У овом тренутку УИО има обезбеђених седам и по милиона КМ. Додатна три и по милиона КМ била су предвиђена у буџету УИО за 2019. годину. Како буџет институција БиХ за 2019. годину још није усвојен, Управа је послала допис Министарству финансија и трезора БиХ, којим смо тражили појашњење да ли можемо стварати уговорне обавезе и донети одлуку о избору најповољнијег понуђача за изградњу граничног прелаз Братунац, с обзиром на то да је реч о вишегодишњим капиталним улагањима УИО. Након упутства ресорног министарства, УИО ће даље поступати. Поред поменутог, Савет министара БиХ треба да донесе одлуку о додатних три и по милиона КМ, чиме би финансијска конструкција за изградњу овог прелаза била затворена - појашњава Ковачевић.

Прочитајте још - Лидери Србије и РС на свечаности: "Братољуб" кроти Дрину (ФОТО)

Неђо Трнинић, министар саобраћаја и веза РС, каже, за "Новости", да Савет министара БиХ већ две године одуговлачи причу у вези с "Братољубом".

- Иако имамо одлуке УИО БиХ о финансирању изградње граничног прелаза, и даље се чека на Савет министара БиХ. Проблем је настао код категоризације граничног прелаза, који је отишао у прву категорију, чиме је и цена повећана са 11 на 14,5 милиона марака. Због разлике од три и по милиона марака које треба да одобри Савет министара БиХ у буџету, већ две године "Братољуб" није отворен - истиче Трнинић.

Неђо Трнинић

ИСТОРИЈСКИ ПРОЈЕКАТ

Недељко Млађеновић, начелник Братунца, изјавио је да је реч о једном од најважнијих пројекта за целу регију.

- Све мислим да се то претвара у политику, да се намерно ово не би урадило. Ово је историјски пројекат, не само за Братунац и Љубовију, већ и за ширу регију - каже Млађеновић.

Иначе, изградња "Братољуба" трајала је од 2015. до 2017. године. Коштала је око 26 милиона марака. Мост је дуг 227 метара.