Предузеће "Железнице Републике Српске" ће у среду, 3. јула, ставити у редован рад сигнално-сигурносне уређаје и опрему у оквиру пројекта "Модернизација система сигнализације и телекомуникација на деоници пруге Добој-Бањалука", саопштено је из овог предузећа.

У оквиру овог пројекта, након успешног периода пробног рада, у рад пуштају од 3. јула сигнално-сигурносни уређаји у службеним местима Остружња, Сњеготина, Јошавка, Челинац, Врбања и Бањалука, електронски сигнално-сигурносни уређаји осигурања 12 путних прелаза, те систем за грејање скретница у укрсницама Станари и Присоје.

Из "Железница" наводе да је модернизован и систем оперативних веза и локалне телефоније, те грађевински уређени пружни прелази и станични објекти. Из овог предузећа истичу да се систем пушта у рад након што су се стекли сви неопходни услови за рад новоуграђених система у пуном капацитету што потврђује и добијена употребна дозвола од Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске.

Прочитајте још - Веће плате или блокада железнице!

Од 3. јула, пуштањем у редован рад новоуграђених система, повећава се пропусна и превозна моћ пруге и смањују возна времена возова. Возови неће смањивати брзине у службеним мјестима, односно возиће редовним брзинама по важећем реду вожње `Жељезница`, истакнуто је у саопштењу.

Пуштањем у стални рад повећавају се брзине у службеним местима и на путним прелазима, а које су биле ограничене током трајања пробног рада.

Уводе се грађевинске брзине од 20 до максималних 100 километара на час. У зависности од грађевинских услова пруге, прилагођене су и брзине возова кроз станична подручја и преко путних прелаза.

Из "Железница Републике Српске" истичу да се реализацијом пројекта модернизације смањила и потреба за извршним особљем, скретничарима и чуварима пружних прелаза, те је одређени број извршног особља стекао неопходне услове за одлазак у пензију, а део радника прераспоређен је на друга радна места где их недостаје или је указана потреба за радном снагом.