"ЖЕЛЕЗНИЦЕ Српске" због добровољног или одласка железничара у пензију, остале су без неопходног броја и машиновођа, али за њихов пријем није тражена сагласност Светске банке, која иначе финансира процес реструктурирања предузећа, (као пре за 11 радника у саобраћајној делатности ЖРС), већ је рађена прерасподела постојећих радних места.

Управо у том делу је, према притужбама радника, који су се обратили нашем листу, дошло до некоректности руководства ЖРС, непотизма, па и осветничког понашања према члановима "непослушних" синдикалних организација у предузећу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Седница Савета министара отказана, трећи пут

- Од шест активних синдикалних организација, управо су на удару били чланови Синдиката, чији је председник Симо Цвјетковић, најоштрији критичар Управе. Зоран Илинчић, в. д. генералног директора, и директор послова операција у ЖРС Драган Зеленковић траже кривце у синдикату због ранијих критика руководства. Њима у томе помажу руководиоци Секције вуче возова - Предраг Пецикоза, Зоран Васиљевић и Горан Косо. Они нису послали целокупан списак расположивих машиновођа, већ су изоставили оне за које сматрају да им нису одани - тврде радници.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Пољопривреда као терапија у модричкој болници за хроничну психијатрију

У Управи ЖРС негирају те наводе, потврђујући да је тражена сагласност за пријем нових радника од Светске банке.

- Због потребе посла и повећаног обима превоза покренута је процедура привремене попуне радних места машиновођа, радницима распоређеним на друга радна места, а пре тога су били способни да обављају послове машиновође. Како се не би угрозио процес рада у Секцији вуче возова, сукцесивно се шаљу радници на лекарске прегледе и тај процес још увек траје - каже шеф Службе за информисање Нада Савић Стевановић.

Нада Савић Стевановић

У ЖРС тврде да цели поступак прерасподеле неће угрозити безбедност железничког саобраћаја. На наводе незадовољних радника да су ЖРС платиле 270.000 марака ремонтовање четири мотора за дизел локомотиве, али да оне нису у функцији, већ да су у употреби мотори у локомотивама који нису ремонтовани. У Управи ЖРС кажу да нису упознати са тим наводима и да на пругама ЖРС саобраћају искључиво локомотиве, које се одржавају у складу са утврђеним правилником.

- Нисам упознат са тим тврдњама, нити о којој се серији локомотива ради, али смо поднели више кривичних пријава против одговорних за разне малверзације у ЖРС - каже председник Синдиката машиновођа Симо Цвјетковић.

Симо Цвјетковић (са мегафоном)

ОШТЕТИО ЖРС ЗА ПОЛА МИЛИОНА

ОПТУЖНИЦОМ против бившег извршног директора Душана Спреме је прецизирано да је он приликом закључивања уговора између ЖРС и фабрике алатних машина "Рафамет" из Пољске у куповини пресе поступио несавесно и тиме нанео штету ЖРС од 516.701 марку. Он се терети да је уместо пресе са два цилиндра од Пољака купио јефитинију пресу са једним цилиндром, иако је знао да карактеристике такве машине не одговарају уговореним.

Где је завршила разлика у цени, требало би да утврди предстојећи судски процес.