Фиксни телефони све више одлазе у заборав, што доказује и чињеница да је број претплатника ове врсте телефоније последњих осам година смањен за више од 200.000.


"Број претплатничких линија фиксне телефонске мреже у БиХ у 2011. години износио је 955.937. Тај број се сваке године смањивао, тако да је до 2018. број претплатника био мањи за 204.801", потврђено је у Регулаторној агенцији за комуникације БиХ (РАК).


Додају да је примећен пораст прихода од интернет услуга, те да је и употреба мобилних телефона знатно утицала на то да се број претплатника фиксне телефоније сваке године смањује.


Млађе генерације фиксне телефоне готово да и не користе, али и код оних мало старијих скоро да излази из употребе. Мобилни телефони, али и друштвене мреже утицали су на то да фиксни телефони полако одлазе у историју.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Хоће ли фиксни телефон "преживети" технолошки бум?


"У кући имам фиксни телефон, али га не користим. Све позиве обављам преко мобилног телефона, док највише користим друштвене мреже. Када зазвони фиксни телефон, онда знам да зову бака и деда", казала је Бањалучанка Милијана М.


Старији грађани кажу да су фиксни телефони некад били незаобилазни те да је свако домаћинство имало по један примерак у кући, као и да се сва комуникација на даљину одвијала преко њега или писама, која су слали путем поште.


"Фиксни телефон готово да не користим, али сећам се периода када су он и телефонска говорница много више били у употреби. Кад видим фиксни телефон хвата ме носталгија. Тада није било као данас да се у сваком моменту можеш некоме јавити", прича нам педесетогодишњи Драган Р. из Сарајева.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Мобилни потискује фиксни телефон у Црној Гори


Додаје да су тада много више поштовали тај апарат и могућност коју им је пружао - да се чују са блиским људима који су удаљени од њих.


"У данашње време комуникација је достигла тај ниво да у сваком моменту можемо бити у контакту са драгим људима, али мање ценимо ту привилегију", закључио је овај Сарајлија.


Фиксни телефони се и даље користе, али највише у фирмама где је њихова употреба и у данашње време неопходна, јер се део комуникације са пословним сарадницима и даље обавља на овај начин.


(nezavisne.com)