ИЗНАД центра града, на падинама Сигнал Хил-а налази се Бо-Кап - једна од најстаријих и најфасцинантнијих стамбених површина Јужне Африке. Карактеришу је фасаде кућа јарких боја и романтичне калдрме између њих, које сежу у 18. век.

Становници Бо-Кап-а су потомци робова доведених, од стране Холанђана, из Малезије, Индонезије, Индије, Шри Ланке и различитих афричких држава током 16. и 17. века. Ови робови називани су „Кејп Малезијанци”, иако нису баш сви стварно потомци Малезијанаца.

Након што су Британци запленили Кејптаун од Холанђана 1795. године, серија позитивних промена десила се током наредне четири деценије, укључујући и: слободу религија, укидање трговине људима и као резултат тога - окончање ропства. Образовани робови формирали су нову заједницу Бо-Кап, која је и данас познатија као „Малејска четврт”.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - База "Морава" усред Африке

Бо-Кап је велика муслиманска заједница са разноврсном малејском културом насталом мешовитим браковима између робова јужне и југоисточне Азије са робовима из Индије, Мадагаскара и локалних афричких племена. Многе жене промениле су своју религију - прешле су у Ислам да би се удале за човека исламске вероисповести. "Они не пију алкохол, па их то чини пожељнијим мужевима”, како је навео локални водич, за Амусинг Планет. Данас, становници Бо-Капа себе називају и „Кејп Муслиманима”.


Јарко окречене куће, са обе стране улица су недавна иновација у част Исламског идентитета. Раније су њихове фасаде биле беле боје, а онда су грађани Бо-Капа почели да их крече у живописне боје у склопу припрема за прослављање Рамазанског бајрама ( крај Рамазансог поста - арап. Еид ул-Фитр). Комшије се често договарају око боја, како не би дошло до „судара нијанси”.

Мултикултурно наслеђе Бо-Капа огледа се у њиховој музици, плесу и храни. Традиционална јужноафричка кухиња подразумева јела као што су парадајз брејди, боботиј, традиционалне кобасице и коиксистерс, који су сада међу најзаступљенијим јелима у домовима широм Јужне Африке. Оригинално порекло ових јела је Кејп Малејско.


Међутим, ова блиска заједница пролази кроз спор процес распадања. Многи староседеоци распродали су породичну имовину, а број богатих досељеника се повећава. Грађани Бо-Капа забринути су због овог тренда јер осећају да би јединствен идентитет и историја могли бити изгубљени, ако се ово настави. У годинама које долазе, Бо-Кап би могао да изгледа потпуно другачије.

(Национална географија)