СТАРЕ руске “ладе самаре”, уз тешке теренце и џипове, незаменљиве су током зиме на старопланинским путевима према Средњем и Горњем Високу. Свако ко бар једном недељно обилази своје старе родитеље по удаљеним селима, обично оставља компјутеризовани аутомобил и пали “лајку”, која ретко кад изневери. Услов су добре зимске гуме и опрема у гепеку: ланци, лопата...

Ово возило користе и многи ловци, али и Војислав Манић, који каже да му “лајка” током зиме користи искључиво да “не зариба” негде у одласку или повратку са викендице у близини Завојског језера.

- Тридесетак година возим “самаре” и досад нисам имао ниједан проблем током зиме. Никад ме није оставила на путу. То није ауто за дуга путовања, није стартан, не развија велике брзине, али је за ове наше прилике незаменљив - каже Војислав Манић.

Прочитајте још: Коларову уручена Лада од гувернера Самаре: Отац ће се највише одушевити аутомобилом (ВИДЕО)

Присећа се како је пре две године настала једна велика ледена плоча од Копривштичног крста до места До, у дужини од два километра.

- У једном смеру низбрдица, а у повратку дугачка узбрдица. Ишао сам сваког викенда по том леду и нисам проклизао. Ланце никад нисам морао да стављам... Дешавало се и да одем ка планини пре грталице и чистача снега и да буквално пропртим снег. Само једном сам морао да употребим лопату, јер сам, код Нишора мало склизнуо у десну страну. Уз то, “самара” има и одлично грејање, а троши десетак литара плина по кијамету какав зна да буде на планини. Имам и други ауто, али њега возим само по граду - прича овај Пироћанац.

Идентичну причу о “лајки” можете чути и од механичара у једном сервису. Руси су, каже, овај аутомобил правили за екстремне временске прилике, а одличан је и за макадамске путеве...

Отуда и њена популарност у забитим старопланинским местима.